نمین ـ رئیس هلال احمر شهرستان نمین از برگزاری مانور امداد و نجات به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با محوریت اطفای حریق در جایگاه های سوخت نمین خبر داد.

بهبود نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز همزمان با ۹ آبان مانور امداد و نجات اطفای حریق در جایگاه‌های سوخت به ویژه جایگاه‌های سی. ان. جی با همکاری «هلال احمر»، «اداره گاز» و «اورژانس» در شهرستان نمین برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانور ایجاد هماهنگی، تعامل سازمانی، حفظ آمادگی، افزایش سرعت عمل و حفظ انسجام برای آمادگی در برخورد با حوادث اضطراری در جایگاه‌های سی. ان. جی بود.

رئیس هلال احمر نمین همچنین خاطرنشان کرد: در این مانور شرکت کنندگان به تمرین امداد رسانی، خاموش کردن آتش و انتقال مصدومان حادثه پرداختند تا در شرایط اضطراری هماهنگی و آمادگی خود را در بالاترین سطح ممکن نگه داشته و در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی توانایی ساماندهی شرایط به وجود آمده را داشته باشند.

نجاتی ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل گفت: آمادگی و هماهنگی نیروها نقش بسزایی در کاهش خسارت در مواقع بحران دارد.

وی همچنین به شرایط جوی و هشدار هواشناسی در روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: رانندگانی که قصد تردد از مسیر اردبیل-آستارا دارند پیش از آغاز سفر نسبت به هشدارهای هواشناسی آگاه بوده و با رعایت احتیاط در شرایط بارندگی و لغزندگی در جاده مذکور تردد داشته باشند.

این مسئول در توصیه به مردم گفت: خدمات رسانی به مردم وظیفه و رسالت بارز و خطیر هلال احمر بوده و خستگی در این مسیر معنا ندارد اما از مردم تقاضا داریم تا با رعایت اصول مطمئنه میزان حوادث احتمالی را به حداقل رسانده و از وقوع شرایط بحرانی جلوگیری کنند.