بوشهر- آئین تجلیل از دانش آموزان برتر تراز انقلاب اسلامی شهرستان دیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر دوشنبه در آئین تجلیل از دانش آموزان برتر تراز انقلاب اسلامی شهرستان دیر، با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان، اظهار داشت: تشکیل و برگزاری این مراسم تخلق به اخلاق الهی است.

امام جمعه دیر ادامه داد: دانش آموز تراز انقلاب اسلامی باید ایمان به خدا و اعتقادش کامل و اهل عمل باشد.

حسینی با بیان اینکه انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها فرق دارد چون بر پایه اسلام بنا شده است، اضافه کرد: امام با شعار اسلام خواهی قیام کرد بنابراین اگر به دنبال معرفی انقلاب هستیم باید اسلام را معرفی کنیم.

وی گفت: انسان مسلمان کسی است که جامعیت اسلام را در خود پیاده کرده باشد؛ مسلمان باید مؤمن باشد و بعد از ایمان، عامل به دستورات اسلام باشد.

امام جمعه بندر دیر، اخلاق را یکی دیگر از ابعاد اسلام دانست و یادآور شد: دانش آموزی که معتقد به خدا و اهل عبادت است ولی در بعد اخلاقی مشکل دارد نمی‌شود گفت دانش آموز تراز انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید اهل تحصیل، تهذیب و ورزش باشند، خاطرنشان کرد: اسلام در تمام شئون زندگی بشر نقش آفرین است.

حسینی یادآور شد: انسان در کنار احساس مسئولیت باید بصیرت داشته و موقعیت شناس و زمان شناس باشد تا در زمین دشمن بازی نکند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر و عدالت خواهی از دیگر ویژگی‌های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: باید همه اسلام را در کنار هم داشته و معتقد به آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری و انقلاب باشیم و در چارچوب قانون و شرع مطالبه گری کنیم.

حسینی تصریح کرد: حرف‌های احساساتی زدن و دیگران را محکوم کردن و ائمه جمعه را به خنثی بودن و بی تفاوتی نسبت به مسائل مردم متهم کردن، کار انقلابی نیست.

وی تاکید کرد: نقش نمازهای جمعه در طول چهار دهه از اول انقلاب تاکنون در ایجاد وحدت و اتحاد بین مردم و پیگیری مشکلات مردم نادیده گرفته نشود.

امام جمعه دیر به حواشی اظهار نظر اخیر رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اشاره و بیان کرد: منظور ایشان این بوده که نباید قبل از ثابت شدن جرم افراد در محاکم قضائی اسم آنها در تریبون نمازجمعه گفته شود که این دقیقاً طبق نظر مقام معظم رهبری است که در دیدار با دانشجویان در سال ۹۰ به صراحت مطرح کرده‌اند، بنابراین بی انصافی کردن و ائمه جمعه را خنثی خواندن و خواستار تعطیلی نمازهای جمعه شدن درست نیست و این چه منطق و انقلابی گری و عدالت خواهی است.

حسینی عنوان کرد: مطالبه گری و عدالت خواهی به معنای زیر پا گذاشتن اخلاق و شرع و دین نیست بلکه باید در چارچوب دین و قانون باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: فلسفه اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و رسیدن انسان به حیات طیبه است.

احمد عبدالله زاده، شناسایی دانش آموزان مطالبه گر و فعال اجتماعی را از اهداف این سند برشمرد و افزود: دانش آموز تراز انقلاب باید مسئولیت پذیر باشد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان دیر با تمام ظرفیت برای درخشش دانش آموزان در مسیر تعلیم و تربیت تلاش می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر ادامه داد: هدف اصلی قرار دادن همه دانش آموزان در مسیر تراز انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: سه دانش آموز از شهرستان دیر موفق شدند جز ۲۵ دانش آموز برتر تراز انقلاب اسلامی استان بوشهر قرار گیرند؛ همچنین ۶ دانش آموز نیز در سطح شهرستان این عنوان را کسب کردند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: عضویت در جمعیت هلال احمر، بسیج، ستاد نمازجمعه، خبرگزاری پانا، کانون مساجد، فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی و غیره از ملاک‌های انتخاب دانش آموزان برتر تراز انقلاب اسلامی بوده است.

اسماعیل مختارزاده افزود: ۲۰ پرونده به دبیرخانه شهرستان ارسال شد که از بین آنها ۶ دانش آموز برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: همچنین از ۱۰۵ پرونده استانی که ۲۵ دانش آموز برگزیده شدند، شهرستان دیر سه برگزیده داشت که دانش آموز سارا منصوری به مقام اول دست یافت.

این مسئول افزود: ما به دنبال داشتن دانش آموز تراز انقلاب در سطح شهر و جامعه هستیم که رفتار و گفتار آنها در مدرسه و جامعه به گونه‌ای باشد که دیگران بگویند اینها تراز انقلاب هستند.