بندرعباس - عضو شورای شهر بندرعباس گفت: سنت و رسالت ما حمایت از کسانی است که سهم کمتری از خدمات‌شهری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سالاری بعداز ظهر سه‌شنبه در یازدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: سنت و رسالت ما حمایت از کسانی است که سهم کمتری از خوشبختی دارند. آمده‌ایم با یک ندای منظم‌تر، طبل و آهنگ مظلومیت و محرومیت شهر بندرعباس و هرمزگان را قطع کنیم.

وی محلات قدیمی شهر بندرعباس را هویت و پیشانی شهر دانست و عنوان کرد: در این محلات انسان‌هایی سرشار از استعدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی وجود دارد و می‌توان گفت افراد نخبه و تحصیل‌کرده‌ای را در خود جای داده است.

عضو شورای شهر بندرعباس با ذکر این نکته که به دلیل کم لطفی و بی توجهی به دست فراموشی سپرده شده است، بیان داشت: عدم توجه به مشکلات محلات قدیمی بندرعباس باعث جابجایی مردم اصیل شده است که باعث کم‌رنگ شدن فرهنگ و رسم رسومات بندرعباس خواهد شد.

سالاری اظهار کرد: اگر به دنبال حفظ نام و فرهنگ شهر بندرعباس هستید به داد مناطق قدیمی و بافت با قدمت شهر باشیم.

وی بیان داشت: نبود فضای آموزشی، تفریخی و ورزشی دردی مضاعف برای مردم این مناطق است. اگر دنبال خدمت کردن هستیم به این محلات برسیم چراکه فرهنگ و اصالت ما در این محلات کم رنگ شده است. حل این مشکلات در گروی همکاری و همیاری تمام مسئولان استان هرمزگان است.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: ظرفیت‌های مالی شهر با ایجاد زیرساخت‌های لازم و گسترش آموزش‌های فرهنگی برای توسعه آموزش، تربیت و فرهنگ استفاده شود.

سالاری گفت: شهرداری بندرعباس باید با پاسخگویی به نیازهای معیشتی تمام کارکنان خود، برای شکل دهی به فرهنگ سازمانی شهرداری اقدام کند.

وی تصریح کرد: در انتصابات نباید جناحی عمل شود و از تمام ظرفیت‌های انسانی به خصوص جوانان و بانوان برای آبادانی شهر استفاده شود.

عضو شورای شهر بندرعباس اذعان کرد: زیرساخت‌های ورزشی شهر برای مردم ساخته شده است و شهرداری باید از نگاه کنترلی و مدیریت اجتناب کنند.

سالاری خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی، نیازمند راه‌اندازی شورایاری‌ها هستند تا در حوزه فرهنگ سازی محلات اقدام شود.

وی عنوان کرد: تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌ها، نمایندگان فرهنگی ادارات با محوریت حفظ هویت فرهنگی محلات می‌تواند برای حل مشکلات فرهنگی راه گشا باشد.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان داشت: کارکنان آرامستان و آتش‌نشانی نیازمند توجه و انگیزه ویژه برای خدمت رسانی به مردم هستند که امیدوارم مشکلات این کارکنان این سازمان‌ها به زودی مرتفع شود.