اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل عضو بسیج دانش‌آموزی بوده و در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی حضور مؤثر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری عصر سه‌شنبه در دیدار اعضای بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: این دیدار در آستانه ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، یوم‌الله مبارزه با استکبار جهانی همچنین هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی ویژه شهید حسین فهمیده گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: مجموعه دانش‌آموزان و معلمان در جریان ترویج و توسعه تفکر انقلابی با تلاش و مجاهدتی بی‌نظیر ورود پیدا کرده و سعی و تلاششان بر این است تا مأموریت خطیر خود را در ساحه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین به شایستگی انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… دانش‌آموزان و معلمان بر مبنای سند تحول سعی دارند تا شرایط مطلوبی را در مسئولیت‌پذیری، افزایش اعتماد به نفس و تعالی نسل آینده رقم بزنند که قطعاً رهنمودهای مسئولان استانی به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل راهگشا خواهد بود.

ناصری مجموعه بسیج دانش‌آموزی را تشکل‌های پیشرو و پیشتاز در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: از دوره سوم ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه فعالیت بسیج دانش‌آموزی را در مدارس شاهد هستیم که در استان اردبیل در سه مقطع بیش از ۹۰۰ واحد بسیج دانش‌آموزی فعال است و ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز عضو این تشکل ارزشی و انقلابی هستند.

وی اجرای موفق طرح شهید بهنام محمدی را در هماهنگی اضلاع تربیتی، خانه، مدرسه و مسجد یادآور شد و خاطر نشان کرد: در قالب طرح یاوران و همچنین طرح‌های تربیتی اجرا شده به همت بسیج دانش‌آموزی تلاش بر این است تا تأثیرگذاری و روند تحول‌پذیری نسل آینده را متفاوت از گذشته مهیا کنیم.

ناصری برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات فرهنگی، هنری و فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان را در مرمت و بهسازی مدارس در قالب طرح هجرت یادآور شد و اضافه کرد: به صورت مجازی در دو سال اخیر فعالیت بسیج دانش‌آموزی را در قالب راهیان نور شاهد هستیم که به محض بازگشایی حضوری مدارس، ادامه این طرح را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شرایط کرونایی دانش‌آموزان بسیجی در کنار فرهنگیان با کمک به اجرای طرح کمک مؤمنانه و پویش‌های متعدد نظیر نذر هوشمند سعی کردند تا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت و موبایل را تأمین و تحویل دانش‌آموزان نیازمند دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ۵۰ عنوان برنامه در گرامیداشت این ایام و هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شده و یا در مرحله برگزاری است و یکی از موفقیت‌های این مجموعه برگزاری لیگ علمی پایاست که ۱۴ دوره آن برگزار شده است.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزی بسیجی منتخب در لیگ علمی پایا و سایر فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و هنری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.