بیجار- تماشاخانه گروس با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و هنرمندان بیجاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کردستان روز سه شنبه در آئین افتتاح تماشاخانه گروس که در مجتمع امیر نظام گروسی بیجار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار مهد هنر و فرهنگ است و هنرمندان بسیاری از این دیار پا به عرصه‌های جهانی گذاشته اند و مایه افتخار همه کردستانی‌ها هستند.

وی هنر را کاری دلی دانست و افزود: فعالیت در حوزه هنر یک کار دلی است و مانند سایر پروژه‌های عمرانی نیست که مبنا و معیار خاصی داشته باشد و چون این کار از دل بر می‌خیزد، بسیار ارزشمند است.

رستمی اضافه کرد: پروژه‌های فرهنگی خوبی در سطح استان به همت استاندار و سازمان مدیریت برنامه و بودجه در حال تحقق است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح آمفی تئاتر رو باز شهر کامیاران و افتتاح سالن تماشاخانه گروس اشاره کرد.

وی افزود: طی ماه‌های آتی سه سالن نمایش دیگر هم در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

رستمی به حمایت‌های صورت گرفته از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: علی رغم بحران شدید مالی و شیوع بیماری کرونا با حمایت‌های صورت گرفته از سوی استاندار شاهد افتتاح این مکان ارزشمند هستیم.

وی به مشخصات سالن نمایش تماشاخانه گروس اشاره کرد و گفت: این سالن با ظرفیت ۱۸۳ نفر و با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: انتظار می‌رود با تکمیل تجهیزات این سالن شاهد تولید آثار فاخر باشیم.