اردبیل-رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت تقویت معلومات مربیان قرآنی تاکید کرد و گفت: مربیان و دبیران قرآنی باید سطح دانش محتوایی را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عزیز صابر ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی مربیان قرآن به اهمیت آموزش روش تدریس و ارتباط با مخاطب در جلسات قرآنی اشاره و اظهار کرد: مربیان قرآن باید همواره در راستای ارتقای سطح معلومات و توانمندی خود در علوم قرآنی و روش‌های نوین تدریس تلاش کنند تا بازدهی کلاس‌های خود را افزایش دهند.

وی گفت: کارگاه آموزشی توانمندسازی مربیان قرآن در زمینه آموزش تجوید، با حضور استاد اعزامی از مرکز سید حسن طالبی تربتی مدرس و مؤلف کتب آموزش قرآن به مدت ۲ ساعت ویژه خواهران در محل دارالقرآن تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.

استاد طالبی در این کارگاه آموزشی، مربی و محتوای آموزشی را دو عنصر مهم در کیفیت آموزش جلسات قرآنی عنوان کرد و گفت: کتاب‌های قرآنی باید داری محتوای مفید و قابل استفاده برای مربی و قرآن آموز باشد.

وی در معرفی کتاب ۶ جلدی نورالهدی گفت: کتاب‌های احسن التجوید (سطح ۱، ۲ و تجوید عمومی) راهنمای تدریس تجوید، نگاهی نو به آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن به همراه راهنمای تدریس، منابع آموزشی مفید و جامع برای تدریس قرآن در رشته‌های روخوانی و تجوید هستند که مربیان را در موفقیت در تدریس همراهی می‌کنند.

در این کارگاه آموزشی، که به صورت تدریس و پرسش و پاسخ برگزار شد، مربیان با نحوه ارائه صحیح مطالب آموزشی به مخاطبین آشنا شدند.