رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر گفت: برخی پردیس های ما خطراتی از جمله ریزش سقف دارد و این مخاطره از طریق آتش نشانی و شهرداری به ما ابلاغ شده است و ما به هر طریق نیازمند پشتیبانی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد یزدان دوست در مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: ما در دانشگاه از جنبه های مختلف فعالیت هایی را در این مدت در دستور کار قرار دادیم؛ در بخش آموزش تالیف رشته های جدید را داشتیم و در چند هفته اخیر یک رشته میان رشته ای مهم را به تصویب رساندیم.

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر افزود: یکی از دستاوردهای این دوره این بود که دانشگاه خواجه نصیر بعد از آغاز همه گیری به سرعت توانست آموزش آنلاین را پشتیبانی کند.

وی افزود: دانشگاه ها در طرح اقتصاد مقاومتی هر سال ارزیابی می شوند و دانشگاه خواجه نصیر در میان دانشگاه های کشور در ستون آموزش رده یک یا دو قرار دارد.

یزدان دوست خاطرنشان کرد: در حوزه بین الملل در یک فعالیت مشترک با حوزه آموزش در ۴ کشور دانشجوی فعال منجر به صدور مدرک مشترک داریم که در کمتر دانشگاهی به این شکل است؛ این دانشجویان در کشورهای هلند، فرانسه، روسیه و کره مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه ما در بخش های مختلف کاری شاخص هایی برای عرصه در سطح بین الملی داریم، گفت: در واحد طرح و برنامه طرح راهبردی دانشگاه در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ تبیین شده که در مرحله عملیاتی است و کاملا منطبق با نیازهای جامعه بوده و برای نسل چهارم و همراه با انقلاب صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: به یمن محبت دوستان علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشته، اما بالاترین درصد تخصیص بودجه را داشته و در بحث همسان سازی ما از اولین دانشگاه هایی بودیم که در واقع توانستیم طرح را اجرا کنیم. تا امروز بخش زیادی از این طرح اجرایی شده و انشالله مابقی آن در دستور کار عزیزان قرار خواهد گرفت.

یزدان دوست افزود: ما برای اولین بار به جهت اینکه سال های گذشته با مماشات به دنبال پردیس خودگردان نبودیم بنابراین از این مزیت هم بهره مند نبودیم؛ برای نخستین بار سال گذشته دانشجوی کارشناسی نوبت دوم یا شهریه پرداز در قالب آزمون سراسری جذب کردیم و در پایان سال بررسی ها نشان داد که اتفاقا این دانشجویان، دانشجویان ساعی و خوبی هستند و اینطور نیست که آن ها دانشجوی درجه دو هستند.

رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: دستاورد دیگری که بعد از ماه ها پیگیری نتیجه داد، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر بود که اقدامات اولیه آن آغاز شده و این صندوق قرار است پشتیبان پژوهش های خطرپذیر باشد. این صندوق به عنوان یک بانک قابلیت دارد و میتواند فعالیت های دانشگاه را به بازار سرمایه نزدیک کند.

وی با اشاره به چالش این دانشگاه در جانمایی گفت: ۲۰ سال است که دانشگاه خواجه نصیر جانمایی نشده است و علی رغم همه فشارهایی که روسای این دانشگاه آوردند، اما به نتیجه نرسید. در حال حاضر برخی پردیس های ما خطراتی از جمله ریزش سقف آن را دارد و این مخاطره از طریق آتش نشانی و شهردای به ما ابلاغ شده است و ما به هر طریق نیازمند کمک و پشتیبانی هستیم.

یزدان با اشاره به اینکه این موضوع و عملیاتی کردن آن نیاز به یک عزم ملی دارد، گفت: با توجه به وضعیت بودجه دولت، بودجه مورد نیاز این طرح باید به صورت مرحله ای تزریق شود. ما در این دوره یک محل جدید را مد نظر قرار دادیم و حتی به امضای وزیر علوم رساندیم اما با شیوع کرونا این توافق از طرف مقابل لغو شد اما از نظر ما این فایل همچنان باز است.