لردگان- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ آبان به عنوان روز کاروان پیاده در تقویم به ثبت برسد و ماندگار بماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بامیری در یادواره شهدای «لردگان» با بیان اینکه سال ۶۵ دلاورمردان «لردگان»، «فلارد» و «خانمیزا» صدها کیلومتر را با پای پیاده برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از خاک میهن طی کردند، اظهار کرد: مردم این منطقه با در نظر گرفتن هر محرومیت و معذوریت‌ها تمام امکانات معنوی و مادی خود را برای دفاع از وطن به میدان آوردند.

وی با اشاره به اینکه در مرام مردمان چهارمحال و بختیاری عشق به اهل بیت (ع) و امام راحل (ره) وجود دارد، عنوان کرد: این مردم همیشه دارای بصیرت هستند و اعزام کاروان به رسم پیاده روی اربعین توسط حضرت زینب (س) انجام پذیرفته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنجیر اسارت همان چیزهایی است که به آن‌ها علاقه وجود دارد، ادامه داد: شهدا زنجیرهای اسارت را اسماعیل وار پاره کردند و در قربان‌گاه عشق خدا جان باختند.

بامیری با اشاره به اینکه «لردگان» و «خانمیرزا» ۲۸۶ شهید به میهن تقدیم کرده است، افزود: ۱۲ آبان را به عنوان روز کاروان پیاده در تقویم به ثبت برسد و ماندگار بماند.

وی اظهار کرد: مردم این منطقه تمایل دارند ۱۲ آبان ماه سال آینده با پای پیاده به محضر مقام معظم رهبری برسند و با ایشان تجدید عهد و پیمان کنند.