کرج - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام سپاه در پایان دادن به دزدی دریایی آمریکایی‌ها بدون شلیک حتی یک تیر در واقع پاسخی به حضور نامشروع آنها در خلیج فارس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان شریف پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان کرج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای کرج برگزار شد، با اشاره به تقابل نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها اظهار کرد: این نخستین بار نیست که با آنها رویایی داشتیم، این امر بارها صورت گرفته اما به دلایل مختلفی رسانه‌ای نشده است آنها هم به خاطر جلوگیری از بی‌آبرو شدنشان سکوت کردند.

وی بیان کرد: بهانه تأمین امنیت آب‌راه‌های بین‌المللی توسط آمریکا تنها یک حربه برای حضور نامشروع در خلیج فارس است که اقدام سپاه در پایان دادن به این دزدی دریایی بدون شلیک حتی یک تیر در واقع پاسخی به حضور نامشروع آنها در خلیج فارس بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نه برای حفاظت از کسی که تنها برای حفظ منافع نامشروع خود و مشکل‌آفرینی برای کشورهای مستقل از جمله ایران در منطقه حضور دارد، امری که تمامی جهان باید آن را درک کنند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر دست به خطا زده یا ماجراجویی کنند بارانی از موشک و پهپاد و شناورهای تندرو بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد. آن‌ها (نیروهای آمریکایی) بدون شلیک یک تیر تسلیم اراده فرزندان ملت ایران شدند.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی در دو هفته گذشته حداقل ۱۰ بار ملت ما را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تهدید کرده‌اند؛ هیچ پشت‌صحنه‌ای ندارند، پشت‌صحنه همان تصاویر دیشب بود که قبلاً هم بارها از این نمونه را دیده‌ایم و هیچ هراسی از دشمن برای تأمین امنیت ملت عزیز وجود ندارد. فرزندان ملت ایران به برکت آموزه‌های قرآنی و هدایت‌های رهبر آن‌چنان قدرت نظامی و دفاعی بعد از دفاع مقدس فراهم کرده‌اند که ملت و کشور هرگز در صحنه‌ای مثل دفاع مقدس غافلگیر اذناب آمریکایی‌ها در منطقه نشود.

صهیونیست‌ها ام‌الفساد هستند

سخنگوی سپاه بیان داشت: این حوادث برای همسایگان باید درس‌آموز باشد و آن‌ها پای صهیونیست‌ها را به کشور خودشان باز نکنند، چراکه آن‌ها ام‌الفساد هستند و هر جا پا بگذارند آن نظام و ملت را در راستای خواسته‌های خود نابود می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز سه مناسبت تاریخی داریم که انتظار است در مناسبت‌های ملی و تاریخی انقلاب اسلامی از این فرصت استفاده کنیم و فلسفه پیدایش این مراسم و تأثیر آن در تداوم بالندگی انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی که به همت امام راحل (ره) مراجع معظم تقلید، روحانیت در این سرزمین صورت گرفت، جمعیت کشور ما ۳۴ میلیون نفر بود، تصریح کرد: امروز جمعیت ایران حدود ۸۳ میلیون است یعنی ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دوران مبارزه با رژیم آمریکایی طاغوت را به خاطر ندارند.

وی تاکید کرد که همچنین این ۵۰ میلیون نفر دوران توطئه‌های لانه جاسوسی را درک نکردند ضمن آنکه دوران دفاع جانانه ملت ایران را در هشت سال جنگ تحمیلی نیز ندیده‌اند.

شریف افزود: هر چند نسل جدید در بیان خاطرات، نوشته‌ها، اشعار و خبرهای رسانه‌ای با آن ایام ارتباط برقرار می‌کنند ولی عظمت ملت ما را در مواجهه با آمریکایی و بیرون کشیدن کشور از حلقوم آمریکایی‌ها را لمس نکرده‌اند و آن‌ها نمی‌دانند بیش از ۱۳۰ هزار مستشار آمریکایی تمام مقدرات این کشور را در دست داشتند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: آمریکایی‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از امور نظامی و دفاعی گرفته تا شیلات، کشاورزی تمام ثروت ملت را به تاراج می‌بردند و اگر از گوشه دست آن‌ها می‌چکید، سهم خاندان پهلوی و وابستگان به دربار بود و مردمان این سرزمین از ثروت ملی سهمی نداشتند اما امام (ره) این کشور را با همه عظمتش از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون کشید و تقدیم ملت ایران کرد.