اصفهان – نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار پایین تعداد روزهای هوای سالم در اصفهان خجالت آور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مقتدایی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تأمین امنیت در جامعه اظهار داشت: پشت این امنیت اقدامات پیچیده‌ای انجام شده که مردم آن را نمی‌بینند اما انسجام دستگاه‌ها این امر را رقم زده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی محور اعتماد سازی در جامعه است، ابراز داشت: چنانچه دستگاه قضائی عدالت محورانه رفتار کند می‌تواند تقویت کننده امنیت در جامعه باشد ضمن اینکه محور اعتماد سازی به نظام نیز خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی دارد و بالاترین آمار تعاونی‌ها در کشور در اصفهان وجود دارد، گفت: بیشترین دامداری‌ها، حمل و نقل و ساخت و ساز در اصفهان وجود دارد و این استان شاهراه ارتباط حمل و نقلی است و از این رو بار قضائی زیادی نیز دارد.

نظم و تسریع در دادرسی‌های اصفهان ضروری است

وی با اشاره به اینکه ایجاد نظم در دادرسی‌ها در اصفهان می‌تواند خدمت به همه کشور باشد، ادامه داد: سال‌هاست به طبیعت و محیط زیست اصفهان ظلم شده است و مسئولان قضائی نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشند.

مقتدایی با بیان اینکه برای قطع استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان با کمک دادگستری ممکن شد، ابراز داشت: مشکلات و وضعیت اصفهان با هیچیک از شهرهای کشور قابل مقایسه نیست و ما خجالت می‌کشیم آمار روزها با هوای سالم را اعلام کنیم.

وی گفت: باید دستگاه قضائی از دست درازی‌ها به محیط زیست و طبیعت اصفهان جلوگیری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم اصفهان به دادگستری اعتماد دارند، گفت: اما از سوی دیگر باید دادرسی‌ها در مراکز دادگستری تسریع یابد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان تو در تو و پیچیده است، ابراز داشت: برای حل چالش‌های این استان برنامه‌ریزی فوری لازم است.