خرم‌آباد- جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل و بنای آمریکا بر به سرقت بردن و به یغما بردن سرمایه‌های مردم است و برای دستیابی به آن از همه ابزارهای شیطانی بهره می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی امروز پنجشنبه در مراسم ۱۳ آبان در مرکز لرستان با اشاره به اینکه امروز به مناسبت سه واقعه مهم اینجا جمع شده‌ایم، یکی سالروز تبعید حضرت امام به ترکیه و سپس به عراق، دوم به شهادت رساندن دانش آموزانی که در اعتراض به جنایات آمریکا وارد خیابان‌ها شدند و سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا؛ اظهار داشت: این سه واقعه پیام بسیار ارزشمند و مهمی برای همه ما دارد.

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل در اعتراض به جنایت‌های آمریکا وارد مبارزه با رژیم طاغوت شده بودند و این رژیم هم به دستور آمریکا برای خاتمه دادن به نهضت امام، ایشان را تبعید کردند اما شاهد بودیم ۱۴ سال بعد مردم ما برای پیروزی نهضت اسلامی وارد نبرد شدند، تصریح کرد: مردم شریف لرستان مفتخر هستند در پیروزی انقلاب نه تنها در سال‌های ۴۲ بلکه قبل از آن و از زمان روی کار آمدن رضا خان به وسیله انگلیسی‌ها به مقابله پرداختند؛ در دوران دفاع مقدس هم در قالب یگان‌ها و گروه‌های اعزامی به غرب، شمال غرب و جنوب و سپس با شکل گیری لشکر همیشه پیروز حضرت ابوالفضل سهم ارزشمندی در دفاع مقدس داشتند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه تاریخ ایران گواه ارزشمندی بر حضور مردم شریف لرستان در دفاع از ولایت است، افزود: ایستادگی در مقابل استکبار جهانی نکته کلیدی مناسبت امروز است؛ دلیل اصلی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی به ماهیت و هویت استکباری و سلطه گری شیطان بزرگ آمریکا برمی گردد؛ حضرت آیت الله جوادی آملی در بیانی فرمودند «آمریکا یعنی قتل، غارت و خیانت، یعنی خون خواری، تجاوزگری و غارت».

سردار قریشی با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدا بنا را بر این داشته که با ارتزاق از سرمایه و منافع مردم زندگی خود را ادامه دهد؛ اصل و بنای آمریکا بر به سرقت بردن و به یغما بردن سرمایه‌های مردم است و برای دستیابی به این مسئله از همه ابزارهای شیطانی بهره می‌گیرد، گفت: ریشه و ماهیت انقلاب اسلامی مشخص است و روحیه آزادگی در مردم ایران برای دفاع از خود و دفاع از مظلوم هم وجود دارد، وقتی اعتقاد دینی با روحیه آزادگی مردم ایران گره می‌خورد نتیجه اش ایستادگی و مقاومت در مقابل خوی تجاوزگری و جنایت‌های آمریکا است.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) از اولین روزی که وارد مبارزه شد تا آخرین لحظه هرگز سکوت و سازش را روا نداشت و ملت ایران هم با تبعیت از امام در مقابل استکبار ایستاد، تصریح کرد: یکی از واقعیت‌های آن زمان حضور اعتراضی نوجوانان دانش آموز در روز ۱۳ آبان ۵۷ بود که با جنایت نیروهای سفاک پهلوی به خاک و خون کشیده شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رشد ایران از یک کشور جهان سومی به کشوری تأثیر گذار و تعیین کننده نه تنها در منطقه بلکه در فرا منطقه، اظهار داشت: کشوری که روزی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد، امروز تبدیل به کشوری شده که در مقابل خواسته‌های دشمن می‌ایستد.

سردار قریشی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب استکبار جهانی به اشکال مختلف به مقابله با ملت ما پرداختند، افزود: متأسفانه بعضاً اینگونه القا می‌کنند و برخی هم ممکن است مطلع نباشند و مطرح می‌کنند که ما چه دشمنی با آمریکا داریم؟ بنده عرض می‌کنم با استناد به مدارک متعدد، ما هیچ دشمنی آغازگرانه ای با آمریکا نداشته ایم به جز اینکه در مقابل مطامع و توطئه‌های آمریکا ایستاده ایم، دشمنی ما برای مقابله با دشمنی‌ها، تجاوزها و خودکامگی‌های آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه همان فکری که داعش را ایجاد کرد، صدام را بسیج کرد و وارد نبرد با ایران کرد، تصریح کرد: دشمنی آمریکا را از آغازین روز فریاد آزادی خواهی حضرت امام داشتیم و تا به امروز هم ادامه داشته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از نظر علمی و صنعتی امروز در بسیاری از موارد جزو کشورهای برتر هستیم، گفت: از نظر پزشکی در دوران قبل از انقلاب، پرستارهای بنگلادشی، هندوستانی و پاکستانی مردم ما را درمان می‌کردند؛ امروز در بسیاری از رشته‌های پزشکی جزو کشورهای اول هستیم.

سردار قریشی با بیان اینکه از نظر صنعتی و فنی، دکل‌های برق را کشورهای غربی برای ما نصب می‌کردند، سیلوهای گندم را روسیه برای ما می‌ساخت، پل‌ها را آمریکایی و آلمانی‌ها نصب کرده بودند؛ تصریح کرد: امروز از جهت سدسازی جزو پیشرفته‌ترین کشورها هستیم، از جهت ساخت پالایشگاه گاز و نفت جزو برترین‌ها هستیم؛ در بیابان‌های عسلویه مثل جنگل‌های شمال پالایشگاه گاز و نفت و پترویشمی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه از جهت سیاسی، جوانان خاطرات ارتشبد فردوست که نزدیک ترین فرد به شاه بود را بخوانند؛ نفر دوم سفارت آمریکا افتخار ملاقات با شاه را می داده و او میگفته چه بکند و چه نکند؛ همین آمریکا وقتی می‌خواست خواسته‌ای را به شوروی اعمال کند با دستور حرکت ناو اراده خود را تحمیل می‌کرد؛ خاطرنشان کرد: امروز ما هستیم که می‌رویم در مقابل چند کشور قدرتمند جهان می‌نشینیم و چندین ماه مذاکره می‌کنیم برای تحمیل اراده خود بر غرب؛ او دستور نمی‌دهد بلکه این ایران است که نماینده خود را می‌فرستد و ساعت‌ها مذاکره می‌کند و اراده خود را در حدی که عرضه دارد تحمیل می‌کند؛ البته ما معتقدیم اگر به تدابیر حضرت آقا توجه می‌شد خواسته‌های ما ۱۰۰ درصد تأمین می‌شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب بزرگترین افتخار پهلوی دو چیز بود، یکی تشکیل ارتش و دیگری تجهیز آن؛ ارتش شاهنشاهی را بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی اداره می‌کرد؛ گفت: در زمان طاغوت هواپیماها اگر نقص فنی پیدا می‌کردند تکنسین‌های آمریکایی باید آن را تعمیر می‌کردند، در داخل چیزی تولید نمی‌شد؛ در خاطرات فرح و مادر شاه بخوانید که شاه درد دل می‌کند و می‌گوید بدون اجازه او هواپیماها رفته اند بمباران کرده اند و برگشته اند؛ آمریکایی‌ها دستور داده اند.

سردار قریشی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در اول مقابله با ما می‌گفتند به ایران موشک و آرپیچی ندهید، سیم خاردار ندهید، امروز چه می‌گویند؟ می‌گویند مراقب باشید پهبادهای ایران، موشک‌های ایران و تجهیزات ایران به دست مستضعفین منطقه نرسد، به دست کشورهایی که مقابل آمریکا می‌ایستند نرسد؛ تصریح کرد: در گذشته حتی در شهرهای بزرگ هم در معرض تهدید دشمنان قرار داشتیم و فرزندان انقلاب را به شهادت می‌رساندند؛ اما امروز فرزندان ایران هزاران کیلومتر آن طرف تر با آمریکا می‌جنگند، توطئه ای که آمریکایی‌ها طراحی کردند تا به واسطه داعش به سوریه و عراق و ایران بیایند برعکس شد و برای آنها مصیبت شد.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها یعنی دزدان باسابقه دریایی، در کانال سوئز یک کشتی ما را به گروگان می‌گیرند نه با هدف اینکه یک کشتی را ببرند بلکه با این هدف که راه دریایی را بر روی ما ببندند؛ اما با حضور دلاورمردان سپاه و توقیف کردن کشتی انگلیسی آن هم در شرایط مقاومت ناوهای آمریکایی و انگلیسی و هلی کوپترهای آنها؛ به دزدی دریایی انگلیس پایان دادند؛ در چند روز قبل هم اتفاقی افتاد که آمریکایی‌ها به شکل بسیار رذیلانه ای دست به دزدی دریایی زده بودند و نفت ما را می‌خواستند به سرقت ببرند؛ ما نه تنها نفت خود بلکه کشتی که می‌خواست نفت را ببرد را برگرداندیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه شما امروز پایگاه مهم آمریکایی را در عراق می زنید و نفس او درنمی آید، پهباد مدرن او را می زنید و نفس او درنمی آید؛ قایق تندرو او را با نیروهایش به اسارت می‌گیرید و او نمی‌تواند هیچ کاری بکند؛ افزود: این اتفاقات نشان دهنده اقتدار و عظمت ایران است.

سردار قریشی با اشاره به اینکه ایستادگی رمز پیروزی بوده است، اظهار داشت: ایران امروز تبدیل به کشوری شده که حرفش برای دنیا تعیین کننده است.