شهرضا _ رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته به موفقیت های خوبی دست یافته و همه توطئه های آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن طالب‌پور ظهر پنج شنبه در مراسم ۱۳ آبان که در میدان شهرضا برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان ما نه تنها امروز بلکه باید از سال ۱۳۴۳ به خود ببالند که در کشوری سلطه ستیز زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به نام گذاری ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، افزود: سه مناسبت مهم، نطق تاریخی امام و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام باعث شد که این روز به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شود.

تاریخ قبل از انقلاب برای دانش‌آموزان تبیین شود

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه امروز نسل جدید نباید در فضای مجازی و در فضایی که پهلوی‌ها می‌خواهند در آن خود را تطهیر کنند، شرایط گذشته را تحلیل و بررسی کنند، گفت: دانش آموزان بلکه باید با مطالعه تاریخ آن هم به صورت دقیق شرایط دوره پهلوی را با امروز مقایسه کنند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب آمریکایی‌ها و دیگر کشورها در کشور ما سلطه کامل داشتند و هر کاری که به نفع خودشان بود در کشور ما هم انجام می‌دادند.

طالب‌پور با توجه به اینکه بیش از ۵۰ هزار نیرو آمریکایی در کشور ما حاکم بودند، بیان داشت: آمریکایی‌ها قانونی را به مجلس شورای ملی ما تحمیل کردند تا تصویب کند، تحت عنوان مصونیت قضائی نیروهای آمریکایی، تعبیری که امام خمینی در سال ۱۳۴۳ برای این قانون به کار بردند این بود که این قانون برای جامعه ما ننگ است که شاه و شخص اول مملکت را بر سگ آمریکایی ترجیح دادند.

وی در ادامه گفت: طبق این قانون اگر یک مسئول و یک کارمند سفارت آمریکا شاه مملکت را می‌کشت کسی حق اعتراض نداشت اما اگر شاه یک کشور به سگ مأمور آمریکایی صدمه می‌زد باید محاکمه و اعدام می‌شد.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان عنوان کرد: برخی‌ها می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا؛ به این دلیل که هنوز هم بعد از انقلاب روزی نبوده است که مستکبران علیه کشور ما توطئه نکنند مانند آخرین جنایتی که همین دیروز اطلاع رسانی شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها وقتی نتوانستند جلوی فروش نفت ما را بگیرند در یک اقدام خبیثانه و به دور از انسانیت کشتی نفتی ما را در آب‌های آزاد توقیف می‌کنند، دیگر مگر دزدی از این واضح‌تر یا جنایتی از این روشن‌تر داریم.

طالب‌پور با اشاره به اینکه توطئه‌های آمریکا همیشه با شکست مواجه شده است، افزود: به لطف خداوند از آن جایی که نیروهای سپاه به تبع دیگر نیروهای نظامی و در مجموع نظام جمهوری اسلامی توانستند با قدرت این توطئه را خنثی کنند و غیر از اینکه کشتی خودمان را آزاد کردند کشتی دزدان دریایی را هم مصادره کردند.

وی گفت: قرآن کریم این گونه به ما می‌گوید که اگر در مقابل استکبار، ظلم و تجاوز ایستادگی و مقاومت کردید عزت پیدا می‌کنید اما اگر کوتاه آمدید و آنها در شما احساس ضعف کردند نه تنها کوتاه نمی آیند بلکه فشار را هم بیشتر می‌کنند.