سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ایجاد پارک و استادیوم مخصوص بانوان را از جمله مطالبات مردم استان ذکر کرد و گفت: دولت از دانشگاه فرزانگان پشتیبانی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور به میزبانی سالن هلال احمر تشکیل جلسه داد با بیان اینکه حوزه علمیه و ساختمان نیمه‌کاره در استان نیاز به تخصیص اعتبار دارد، تاکید کرد: زیرساخت آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه هستند لذا باید به آن‌ها نگاه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۲ مدرسه در استان سمنان وجود دارد که تنها ۱۰۵ مدرسه طرح امین را اجرایی کردند، افزود: حوزه علمیه آمادگی دارد تا طرح امین را در ۵۰۰ مدرسه دیگر اجرایی کند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ۵۰ طلبه در استان، ۵۰ طرح هجرت را اجرایی می‌کنند، تاکید کرد: باید از ظرفیت این طلاب در زمینه مسائل فرهنگی و دینی بهتر استفاده کرد.

مطیعی با بیان اینکه ایجاد پارک و استادیوم مخصوص بانوان از دیگر مطالبات مردم استان است، تاکید کرد: دانشگاه فرزانگان از دیگر دغدغه‌ها است که درخواست داریم تا در استان از این مهم پشتیبانی شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه تأمین آب پایدار در بخش کشاورزی و صنایع از موارد قابل توجه است، گفت: آب یکی از مهمترین مطالبات گرمسار در راستای تولید و همچنین ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران است.

اردشیر مطهری با بیان اینکه فلسفه سد نمرود، پوشش ۳۵ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی و دشت گرمسار و آرادان است، تاکید کرد: آب شرب منطقه دارای املاح، گچ و نمک بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.