یزد- رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به تعرض چندین باره به خط انتقال آب یزد گفت: دولت باید امنیت خط انتقال آب را تامین کند و دستگاه‌های امنیتی نیز باید مانع تعرض به این خط شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: اگر دولت درآمدهای یزد را برعهده خودش بگذارد، به طور قطع هزینه‌ای برای دولت نخواهیم داشت و می‌توانیم کاملاً مستقل عمل کنیم و در شرایط سخت اقتصادی استان یزد چنین ادعایی را به راحتی می‌تواند داشته باشد.

وی با طرح این سئوال که آیا ما واقعاً مدیران طراز انقلاب هستیم، به کلیپ سگ‌بازی یکی از فرمانداران سابق در کشور اشاره کرد و افزود: چرا باید چنین مسئولانی را به کارگیری کنیم؛ چه پاسخی می‌توانیم به خانواده شهدا بدهیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: سختی‌ها و مشکلات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و کرونا و آسیب‌های روحی ناشی از آن به مردم تحمیل شده، چرا باید چنین مسائلی هم به درد مردم اضافه شود؟

جوکار تاکید کرد: ما وظیفه داریم که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تفاوتی هم ندارد که طرف مقابل ما چه کسی و در چه سطحی است چرا که اگر زبان خود را در این عرصه بستیم، روز قیامت بدون شک باید پاسخ دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبعیض و عدم توزیع مناسب امکانات در نقاط مختلف استان و شهر یزد به صورت ویژه دیده می‌شود، گفت: در همین شهر یزد که به عنوان یک شهر برخوردار شناخته می‌شود، منطقه‌ای کاملاً برخوردار با امکانات بالا داریم اما در مقابل هم به صورت ویژه با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و در منطقه‌ای از همین شهر مردم با پایین‌ترین امکانات زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر امروز مسئولان بد عمل کنند مردم این ضعف را به پای کل نظام می‌نویسند، عنوان کرد: امروز چشم امید مردم به رئیس جمهور و دولت سیزدهم است و مطالبات آنها انباشت شده و باید کسی این مطالبات را به صورت منطقی پاسخ دهد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی استان یزد آب است، گفت: اکنون بسیاری از نقاط استان یزد آب بی‌کیفیت دارند و ۴۴۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند اما مردم اعتراضی نکردند اما امروز با سخت‌ترین اتفاقات و تعرض به خط انتقال آب شرب که خلاف قانون اساسی و خلاف شرع است، روبرو شدند و کسی به داد آنها نمی‌رسد.

جوکار با اشاره به تعرضات پی در پی به خط انتقال آب استان یزد، گفت: مگر می‌شود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از این موضوع خبردار نباشند و نتوانند جلوی این عده معدود را بگیرند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه این اقدامات خلاف اصول متعدد قانون اساسی است، بیان کرد: اکنون در این رابطه اصل ۴۰ قانون اساسی به صورت عینی روی زمین مانده و هیچ اراده‌ای هم برای حل این موضوع مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل این موضوع را در شورای امنیت بردیم و موضوع امنیت مصوب شد ولی دوباره همین موضوع تکرار شد، گفت: ۷۰ سال است که معادن ما از یزد به استان همجوار می‌رود آیا ما جلوی این انتقال خوراک صنایع را باید بگیریم؛ قطعاً که نباید این کار را بکنیم چون معادن هم مثل آب جزو انفال است پس باید در حوزه آب هم این اتفاق نیفتد.

جوکار ادامه داد: اکنون متاسفانه درخواست مطالبات بخشی از استان همجوار به وسیله شکستن خط لوله آب شرب انجام می‌شود و هر زمانی که می‌خواهند مطالباتشان را مطرح کنند، به آب تعرض می‌کنند.