فسا- مدیر کل  کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: فسا از نظر عضویت در کتابخانه و زیربنا از میانگین استانی  بالاتر است

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله منوچهری ظهر جمعه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با بیان اینکه شهرستان فسا از نظر عضویت کتابخانه و زیربنا از میانگین استانی بالاتر است، افزود: این شهرستان با بیش از ۳۵۰۰ متر فضای کتابخانه ای دارای هشت کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی فعال است.

وی با بیان اینکه شهر نوبندگان تنها شهری است که در این شهرستان فاقد کتابخانه است، ابراز کرد: نوبندگان قابلیت راه اندازی پروژه کتابخانه دارد تا هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

وی بر لزوم تسریع در ایجاد کتابخانه در مناطقی که کتابخانه ندارند تاکید کرد و گفت: راه اندازی کتابخانه در تمام نقاط استان اولویت این نهاد است اما به شرطی که ساختمان مناسب برای ایجاد کتابخانه احداث شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس خواستار مشارکت مسئولان و خیرین برای ایجاد ساختمان مناسب برای اختصاص کتابخانه شد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به منظور بهره مندی مردم از کتابخانه عمومی ساختمان‌های تحویل شده را هرچه سریع‌تر تجهیز و افتتاح خواهد کرد.

این مقام مسئول همچنین به ارائه خدمات حوزه کتاب به مناطق روستایی اشاره و اضافه کرد: طرح کتابخانه سیار ویژه کتابخانه های عمومی روستایی در دستور کار اداره کل کتابخانه های استان فارس قرار دارد.

منوچهری خاطرنشان ساخت: بزودی با مشارکت خیرین حوزه کتاب تعدادی کتابخانه سیار در فارس آغاز به کار می‌کند.

او ضمن اشاره به تزریق اعتبارات بالا برای راه اندازی کتابخانه بر لزوم مساعدت خیرین در حوزه تاکید کرد و گفت: لازم است که خیرین در شهرستان‌ها نیز در پرداخت بخشی از این اعتبارات مشارکت کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با اذعان بر اینکه کتابخانه سیار بسیاری از روستاهای محروم شهرستان را پوشش می‌دهد، متذکر شد: راه اندازی کتابخانه های سیار به توزیع عادلانه خدمات کتابخانه ای در شهرستان کمک می‌کند.

شهرداران سهم نیم درصدی خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند

در ادامه فرماندار فسا نیز به ظرفیت‌های دانشگاهی و تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجوداماکن تاریخی و هفت دانشگاه، این شهر را شهر علمی و فرهنگی در کشور معرفی کرده است.

علیرضا فیروزی از شهرداران این شهرستان خواست تا با پرداخت نیم درصدی حاصل از درآمدهای خود و برای حل مشکل کتابخانه های عمومی فوراً اقدام کنند.

فرماندار فسا همچنین از آغاز کلنگ زنی عملیات احداث کتابخانه در دو روستا روستای فدشکویه و کتابخانه بوستان زاهدی در شهر فسا با مشارکت خیرین خبر داد و گفت: پروژه کتابخانه نوبندگان نیز در اولویت است که شهرداری و شورا باید برای تکمیل آن اهتمام داشته باشند.

در ادامه این سفر، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با حضور در کتابخانه های عمومی، «آیت الله بهشتی»، «شهید جاویدی» و «شهروند» شهر فسا، پروژه کتابخانه ای نوبندگان، کتابخانه «غدیر» شهر ششده و کتابخانه «شهدای اینالو» شهر قره بلاغ از کتابخانه ها بازدید و با کتابداران دیدار وگفت و گو کرد.