قزوین – عضو هیئت امناء سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیانیه گام دوم یک رسش و بلوغ در داخل انقلاب مبتنی بر حل مسئله و سپردن صحنه مدیریت کشور به دست مردم بود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام فلاح شیروانی در آئین افتتاحیه امتداد رویداد پیشگام که بعدازظهر جمعه در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ائمه و پیامبران (ص) در طول تاریخ بشر در تمام تلاش خود سعی کردند سطح کیفی حیات بشر را ارتقا دهند.

وی با طرح این پرسش که باید دید از ابتدای حیات بشر تا به امروز دستاورد بشر چه بوده است، افزود: با نگاهی به جهان مسیحیت در عصر معاصر دستاورد به گونه‌ای است که بعید است یک مسیحی اندیشمند، منطقی و متفکر از این دستاورد راضی باشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: جهان مسیحیت بدون شک بنا به ظلم‌های صورت گرفته از سوی او هرگز پای این دستاورد را امضا نکرده و مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه جهان اسلام نیز همواره زیر بار ظلم جریان ظالم بوده تصریح کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی خیزشی در جهان صورت گرفت که سطح درگیری جدیدی بین شیعه با نظام سلطه را تغییر داده و نگاهی تمدنی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام شیروانی بیان کرد: از تاریخ بعد از انقلاب اسلامی شیعه نمی‌توان ساده و راحت عبور کرد و در این مدت بیش از چهل سال نبرد سنگین تمدنی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در این چهل سال قدری قلب مکتب امام یعنی مردم‌سالاری کمرنگ شد، عنوان کرد: این مردم‌سالاری یعنی مردم با امید به آینده و استقامت در میدان حل مسئله کشور حضور داشته باشند.

عضو هیئت امنا سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاً طراحی و هدف اصلی امام خمینی از مردم‌سالاری، حضور در پررنگ مردم در صحنه حل مشکلات کشور است.

وی تأکید کرد: بیانیه گام دوم یک رسش و بلوغ در داخل انقلاب توسط مقام معظم رهبری بود که به‌شدت راهبردی و از قضا مبتنی بر حل مسئله و سپردن صحنه مدیریت کشور به دست مردم است.

حجت‌الاسلام فلاح شیروانی ادامه داد: پیشگام و حضور جوانان در حل مسائل کشور یک خیزش در انقلاب کشور برای به میدان آمدن مردم است.

وی تأکید کرد: از نظر مقام معظم رهبری فتح‌الفتوح و پیشرفت واقعی این است که نخبگان کشور برای آینده کشور قله‌ای را ترسیم کرده و برای تحقق آن به میدان آمده و حرکت کنند.

این استاد حوزه در پایان بیان کرد: رویداد پیشگام تلاش برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ورود مردم برای حل مسائل کشور بود و نباید امروز را پایان این راه دانست.