تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

دزفول- طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی «مهدی آماده» به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول معارفه و از زحمات دادستان سابق قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار ویژه دزفول پیش از ظهر امروز شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید دزفول که در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: حضور فعال و شبانه‌روزی در همه عرصه‌ها از ویژگی‌های ارزنده منصور محمدی خباز دادستان سابق دزفول بود. وی در زمینه مدیریت کرونا نیز بسیار پیگیر و دلسوز بود که جای قدردانی دارد.

علی فرهمند پور با بیان اینکه امروزه مسئولانی که در میدان هستند موفق می‌شوند، افزود: چرخش، تغییر و تحول لازمه شکوفایی یک دستگاه است و خوشحال هستیم که امروز سکان عرصه قضائی شهرستان به «مهدی آماده» سپرده شد؛ وی نیز همچون دادستان سابق، فردی انقلابی، متعهد، دلسوز و کاردان است و ضمن اینکه امیدوار هستیم که دادستان جدید از تجربیات گران‌بهای دادستان سابق برای تداوم عملکرد قابل‌قبول امنیتی شهرستان استفاده کند.

وی تأکید کرد: تمام ما به‌عنوان خدمتگزاران نظام چه در این پست‌ها باشیم و چه نباشیم، پیگیری مشکلات مردم وظیفه ما است که لحظه‌ای نباید از آن غافل باشیم.

فرماندار ویژه دزفول ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای دادستان جدید گفت: آرامش و امنیت نسبی که در دزفول حاکم است مرهون و مدیون همدلی، همراهی و تعامل اعضای شورای تأمین شهرستان است که این یک امر ستودنی بوده و جای قدردانی دارد.

احیای حقوق عامه، اولویت دستگاه قضا

رئیس دادگستری دزفول نیز اظهار کرد: قضاوت یکی از ارکان اساسی هر نظام و حکومتی است و تضمین امنیت هر حکومت بر عهده قُضات و دستگاه قضائی است.

محمد یارممبینی افزود: هنر یک دادستان این است که شاخصه‌های سرعت و صحت را همزمان داشته باشد که این امر از خصلت‌های ارزنده «محمدی خباز» دادستان سابق دزفول بود و از دادستان جدید نیز انتظار داریم که در تصمیمات و عملکرد خود این دو فاکتور مهم را با جدیت مد نظر داشته باشد.

وی عنوان کرد: عدالت همواره سرلوحه کار دادستان سابق دزفول بود و وی در تمام طول مدت خدمتگزاری خود به‌عنوان دادستان زحمات بسیاری کشید و هرگاه یک معضل امنیتی رخ می‌داد با تمام توان در صحنه حاضر می‌شد و با اقتدار دستورات قانونی لازم را صادر می‌کرد و همواره پای کار بود که این امر جای قدردانی دارد.

رئیس دادگستری دزفول، مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه را اولویت مهم نظام و دستگاه قضائی در ایران برشمرد و گفت: امیدوار هستیم که تحقق و اجرای این امر مهم در تمام ابعاد مدنظر دادستان جدید باشد.

در زمینه ارتقای امنیت کوتاهی نکردیم

دادستان سابق دزفول نیز در این آئین گفت: از زمان روی کارآمدن بنده اتفاقات و حواشی زیادی در دزفول رخ داد؛ ماجرای تابلو ورودی و حاشیه‌های مربوط به آن، بروز سیل، اغتشاشات آبان ماه، انتخابات مجلس شورای اسلامی، کرونا و انتخابات ریاست جمهوری بخشی از اتفاقات مهم در دوره دادستانی بنده بود که با وجود تمام مشکلات توانستیم امورات و برنامه‌های خود را به‌خوبی جلو ببریم.

منصور محمدی خباز با بیان اینکه در زمینه ارتقای امنیت هیچ کوتاهی نداشتیم، افزود: در شرایط پرتلاطم توانستیم با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و اداره اطلاعات، امنیت نسبتاً پایداری را در دزفول ایجاد کنیم؛ این امنیت نسبی نتیجه تلاش یک نفر نیست و مرهون همدلی و تعامل تمام دستگاه‌های متولی امنیت است و ضمن اینکه خوش‌بین هستیم که این امر با حضور دادستان جدید نیز تداوم یابد.

وی عنوان کرد: در تمام دوره مدیریتی که داشتم، در اتاق بنده به روی هیچ‌کس بسته نبود و زمان برای ما محدودیت ایجاد نمی‌کرد و با اقتدار از حق و حقوق اصلی مردم دزفول دفاع کردیم و اجازه ندادیم که هیچ‌گونه تعرضی به حقوق عامه مردم شهرستان شود؛ اکنون نیز در ادامه خدمت‌گزاری خود در پست و اتاق دیگری همچنان این مهم را ادامه خواهم داد.

شورای پیشگیری از وقوع جرایم راه‌اندازی می‌شود

دادستان جدید دزفول نیز در سخنانی اظهار کرد: در تلاش هستیم که به‌زودی شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان راه‌اندازی تا برنامه‌های کارآمدی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم اجرا شود.

«مهدی آماده» افزود: ارتقای سلامت دستگاه قضائی، نظارت و کنترل اثربخش و مداوم بر فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا، تقویت نظارت بر فعالیت ضابطان خاص و عام، افزایش نظارت‌های الکترونیکی، کاهش بار مراجعات مردمی و کاهش زمان رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی، نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه از طریق تذکر و اخطار و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تعقیب کیفری ناقضان حقوق عامه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنده به‌عنوان دادستان جدید دزفول خواهد بود.

وی، مبارزه و مقابله با ترک فعل و وظایف قانونی کارمندان و مسئولان و استفاده از ظرفیت علمی جامعه حقوق‌دانان و دانشگاهیان در راستای تشکیل کمیته‌های تخصصی به‌منظور آسیب‌شناسی ناهنجاری‌ها و بررسی علل افزایش جرم در شهرستان را از دیگر برنامه‌های خود به‌عنوان دادستان جدید دزفول عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول خواستار همکاری و همراهی تمام مسئولان در راستای خدمت‌گزاری هرچه بهتر به مردم و ارتقای سطح امنیت شهرستان شد و تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا در مسئولیت جدید خود امانت‌دار خوبی باشم و امیدوار هستم که خداوند توانایی دهد تا بتوانم این امانت را در صحت و سلامت به نفر بعدی تقدیم کنم.

به گزارش مهر، در پایان این آئین با اهدای لوح و هدایایی توسط مسئولان استانی و محلی از منصور محمدی خباز، دادستان سابق دزفول قدردانی و با قرائت و اهدای حکم رئیس دستگاه قضائی، مهدی آماده به‌عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

محمدی خباز از ۲۸ آذرماه سال ۱۳۹۷ به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب دزفول مشغول به خدمت بود.

مهدی آماده دادستان جدید دزفول نیز پیش از این، سِمت معاون دادستان دزفول را بر عهده داشت.