رشت- رئیس هیئت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه این هیئت فقط انتقال دهنده مشکلات باشگاه ها و ورزشکاران است، گفت: تصمیم گیرنده اصلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، با انتشار گزارش سایه سنگین سیاسیون بر ورزش گیلان / مدیریتی که لنگ می‌زند در خبرگزاری مهر استان گیلان و صحبت‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان درباره اینکه «فوتبال متولی خودش را دارد و به اداره کل ورزش و جوانان گیلان مربوط نیست اما وضعیت ورزشگاه‌ها و نظارت بر فعالیت هیئت‌های ورزشی استان همواره در دستور کار بوده است» گفتگویی با رئیس هیئت فوتبال استان انجام دادیم که «قربانعلی الماسخاله» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از سقوط تیم فوتبال سپید رود رشت از لیگ برتر به دسته یک مدیریت این تیم به اداره کل ورزش و جوانان گیلان واگذار شده است.

رئیس هیئت فوتبال گیلان ادامه داد: هرگونه تقاضای خرید، تأیید یا عدم تأیید صلاحیت‌ها و تمامی استعلام‌ها توسط ورزش و جوانان گیلان انجام شده و هیئت فوتبال هیچ گونه اختیاری در خصوص تصمیم گیری در مورد مالکیت و مدیریت باشگاه‌ها نداشته و حتی نظر هم نمی‌دهیم.

الماسخاله افزود: اگرچه بر روی کاغذ هیئت فوتبال گیلان متولی فوتبال استان است اما این هیئت در حال حاضر فقط انتقال دهنده مشکلات باشگاه‌ها و ورزشکاران به اداره کل ورزش و جوانان است و همه تصمیمات در آن اداره گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ابطال تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت که در لیگ برتر رقابت می‌کردند توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شد و تلاش هیئت فوتبال گیلان برای بقای این تیم به جایی نرسید.

الماسخاله تصریح کرد: گیلان تیم‌های پرافتخاری همچون ملوان بندرانزلی و سپید رود رشت را به عنوان هویت گیلان دارد که باید از سوی مسئولان سیاسی استان، همه جانبه حمایت شوند.