نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای داخلی به دلیل نبود رقابت کیفیت مناسبی ندارند و باید زمینه واردات ماشین‌های هیبریدی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: مطابق با اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش و پرورش باید برای مردم رایگان باشد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: متأسفانه از اسفندماه حقوق معلمان حمایتی و پاداش معلمان بازنشسته پرداخت نشده است. معلمان حمایتی حتی پول پرداخت کرایه خودرو برای رفتن به سر کار را هم ندارند و باید مشکلات آنان هر چه زودتر حل و فصل شود.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک حدود ۳۰ درصد گران شده و قیمت روغن موتور هم افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این شنیده می شود که قیمت حمل و نقل عمومی از ۴ درصد به ۹ درصد افزایش خواهد یافت که اگر این رویه ادامه یابد، مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

صباغیان با انتقاد از گرانی خودرو، گفت: افزایش قیمت خودرو تبعات بسیار زیادی دارد و بهتر است زمینه واردات ماشین های برقی و هیبریدی فراهم شود تا قیمت خودرو بشکند. از سوی دیگر خودروهای داخلی هم به دلیل نبود رقابت از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.