ایلام-معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در حال حاضر هفت هزار راننده در استان ایلام دارای کارت هوشمند هستند.

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان تعداد ۱۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و ۷۴ شرکت مسافربری فعالیت دارند.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی ۱۱ هزار و ۴۷۰ دستگاه ناوگان شامل یک هزار و ۲۷۰ دستگاه ناوگان مسافری و سه هزار و ۲۰۰ دستگاه باری و هفت هزار دستگاه انواع وانت‌ها در استان فعالیت دارند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: یکی از برنامه‌ها مهم سازمان راهداری، هوشمندسازی حمل و نقل و صدور کارت‌های هوشمند است.

رضایی اضافه کرد: در این راستا بیش از هفت هزار راننده در سطح استان دارای کارت هوشمند هستند که از این تعداد یک هزار و ۸۴۱ نفر در حوزه مسافری و مابقی در حوزه باری فعالیت دارند.

سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سطح استان جابجا می‌شود

وی ادامه داد: در استان ایلام به دلیل شرایط ویژه و داشتن ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، بیشتر ترددها و نیز جابجایی کالا و ترانزیت کالا در مرز مهران انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: سالانه در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سطح استان جابجا می‌شود که بخش اعظمی از این جابجایی کالاهای صادراتی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق هستند.

رضایی عنوان کرد: همچنین سالانه بیش از چهار میلیون مسافر در سطح استان جابجا می‌شود که بخشی از این جابجایی‌ها درون استانی و بخشی به استان‌های همجوار است.