بیرجند- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان ۲۶ تا ۲۸ آبان به میزبانی قاین خبر داد.

سید علی زمزم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گروه‌های تئاتر علاقمند به شرکت در پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تا ۱۵ آبان ماه فرصت داشتند در سامانه دبیرخانه جشنواره ثبت نام کنند، گفت: در مجموع ۱۶ اثر در سامانه دبیرخانه جشنواره برای شرکت در آن ثبت نام شد که از این تعداد ۹ اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

به گفته وی از این تعداد هیئت انتخاب جشنواره شامل ۵ نفر علی شریفی و منا کیانی نژاد از بیرجند، عبدالله برجسته و عباس جان فدا از خراسان رضوی و احمد مقدادی از قاین براساس کیفیت کارهای ارائه شده آثار مورد نظر برای حضور در جشنواره را انتخاب خواهند کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: چگونگی اجرای گروه‌های راه یافته به جشنواره با توجه به وضعیت شرایط کرونا در استان به شکل مجازی، اجرای هریک از گروه‌ها برای هیئت داوران یا حضور هیئت داوران جشنواره در شهرستان‌های گروه‌های راه یافته به جشنواره برای دیدن اجرای آنها خواهد بود.

زمزم عنوان کرد: بر اساس آئین نامه جشنوار اگر هیئت انتخاب حداقل ۶ کار را برای حضور در جشنواره انتخاب کنند دو کار و اگر کمتر از ۶ کار را انتخاب کنند یک اثر برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهد شد و هیئت انتخاب این جشنواره آثار را برای حضور در جشنواره فجر انتخاب خواهند کرد.