سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از اختصاص هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه امسال برای اجرای ۲۳۷ طرح محرومیت‌زدایی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه محرومیت زدایی در مناطق روستایی شاهد اجرای طرح‌های متعددی بوده و هستیم که محور بسیاری از این طرح‌ها به آب رسانی در مناطق روستایی مرتبط است.

وی افزود: تأمین آب شرب برای روستاییان استان یکی از مهمترین مباحث در حوزه محرومیت زدایی بوده و هم اکنون ۷۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری آب شرب حدود ۱۸ درصد از جمعیت روستایی استان از طریق آب رسانی سیار تأمین شد و شهرستان‌های دیواندره و سنندج بیشترین میزان چالش آب شرب روستایی را دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: در همین راستا تمام تلاش خود را برای رفع این دغدغه در استان به کار گرفته ایم و در اعتبارات ابلاغی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز برای ۲۵ طرح آبرسانی بیش از سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نصرالهی زاده افزود: در مجموع ۲۳۷ طرح محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای سال جاری در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای ۶۰ طرح در حوزه مدارس، هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال برای ۱۱۶ طرح در حوزه بهداشت و درمان ،۷۰۰ میلیارد ریال برای ۲۲ طرح در حوزه راه روستایی و ۶۶۰ میلیارد ریال نیز به ۱۴ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است.