شمیرانات- فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه این منطقه دارای جمعیت متغیر در روزهای منتهی به آخر هفته است، گفت: زیرساخت های گردشگری شمیرانات به علت جمعیت متغیر نیازمند ارتقا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ساداتی عصر یکشنبه در پنجمین جلسه منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران که با حضور حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران و سید عباس جوهری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران برگزار شد با اشاره به اینکه بر خلاف برخی ذهنیت‌ها از لواسانات این منطقه بیش از سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۴۵ جانباز و ۶۴۵ آزاده در شمیرانات وجود دارد.

ساداتی با بیان اینکه ۳۵ امام زاده علاوه بر امام زاده صالح در این منطقه سکونت دارند گفت: وجود ۸۵ هزار و ۷۲۰ دانشجو در ۵ دانشگاه و ۴۰۳ مدرسه از دیگر امکانات این منطقه است.

وی بیان داشت: در ۲ سال گذشته طی مبارزه با کرونا از ظرفیت‌های مختلف بسیج و هلال احمر، ادارت و ظرفیت مردمی استفاده شده و مردم از پیش قراولان مبارزه با کرونا بودند و در همین راستا در حال حاضر ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در این منطقه واکسینه شده اند و در مجموع ۸۶۱ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرماندار شمیرانات عنوان داشت: طی سال قبل شاهد استقلال شورای فرهنگ عمومی رودبار بودیم که هم اکنون با مدیریت هر دو امام جمعه رودبار و لواسان فعال است و با هماهنگی‌های لازم مصوبات شورا اجرایی می‌شود.

ساداتی با اشاره به اینکه جمعیت لواسان متغیر است اظهار داشت: این منطقه تا سه شنبه عصر یک عدد جمعیتی و از عصر سه شنبه تا پایان هفته جمعیت دیگری ثبت می‌شود و در این خصوص نیازمند ارتقا و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه هستیم.