بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم استان بوشهر اهل دین، قرآن و دیانت هستند و انس با قرآن کریم در وجود مردم استان متبلور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر در عرصه تلاوت، انس و حفظ قرآن کریم دارای تاریخ درخشانی هستند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن کریم در استان بوشهر متبلور است خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر اهل دین، قرآن و دیانت هستند و از پیشتازان عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم تلاش برای حفظ حریم قرآن تاکید کرد و ادامه داد: حافظان قرآن کریم ناطق الهی بوده و عاملان به قرآن هستند و در دنیا و آخرت حریم و حرمت دارند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مسیر سعادت و کمال انسان‌ها را فراهم کرده است افزود: قرآن نیاز جامعه انسانی را با زبانی بسیار شیوا و زیبا در همه ابعاد و زمینه‌ها تأمین می‌کند و شناخت قرآن کریم برای همه مسلمان واجب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر برگزاری جلسات تخصصی برای شناخت و تسلط بیشتر آحاد جامعه با قرآن اضافه کرد: قرآن کریم انسان را به تراز اسلامی هدایت می‌کند تا به شرایط عالی انسان تراز اسلامی دست یابد.

وی با بیان اینکه قرآن راه زندگی سالم پر از سعادت، کمال و سبک زندگی صحیح است افزود: سبک زندگی قرآنی باید در جامعه ترویج شود که در این زمینه یکی از مأموریت‌های مهم حافظان و قاریان است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت و ترویج سبک زندگی قرآنی ادامه داد: قرآن ضمن بیان تمام عبرت‌های تاریخی، اعتقادات درست مطابق با داده‌های الهی و رفتارهای صحیح انسانی و پیشرفت‌آفرینی را به جامعه ارائه می‌کند.

در این مراسم از ۴۸ حافظ قرآن استان بوشهر تجلیل شد.