تهران- استاندار تهران با تاکید بر اتخاذ برنامه کوتاه مدت و تدوین برنامه بلند در حوزه تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها گفت: ضروری است که عوامل افزایش قیمت‌ها در استان تهران مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با اشاره به اینکه مردم از لحاظ معیشتی در سختی هستند اظهار داشت: این مسئله که مردم هر روز باید با افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌ها و مراکز خرید باشند قابل قبول نیست و باید همه مسئولان در این خصوص تلاش کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

منصوری با اشاره به اینکه گزارش‌ها نسبت به هفته قبل و ماه قبل رشد سه درصدی را نشان می‌دهد اما به صورت متوسط ۶۳ درصد افزایش قیمت‌ها را نسبت به سال قبل داشته‌ایم گفت: افزایش ۳ درصدی شاید برای رده مدیران قابل توجه نباشد اما برای مردم آسیب زا بوده و با آن مشکل دارند.

استاندار تهران بیان داشت: ضروری است که از همه ظرفیت‌های استان تهران به نحو شایسته ای بهره گیری شود و در این خصوص قانون به ما اجازه داده که هر دستگاهی در سطح استان، ساختمان و یا مجموعه خالی و یا زیرساخت بلااستفاده داشته باشد آن را تبدیل به احسنت کنیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی در حوزه اقتصاد عنوان داشت: باید برای هر موضوعی که اقتصاد دانان بر آن تاکید دارند مثل اشتغال، تورم، درآمد، سود و ضرر برنامه ریزی داشته باشیم اما مهم‌ترین مسئله‌های که همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند اصل تولید است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

منصوری در خصوص برنامه ریزی و مدیریت در حوزه مرغ استان تهران افزود: چطور می‌شود که نیاز مصرف مرغ روزانه استان ۱۵۰۰ تُن باشد اما در حوزه مدیریت آن با معضل مواجه باشیم لذا اتخاذ برنامه کوتاه مدت در این حوزه و تدوین برنامه بلند مدت ضروری است و باید عوامل افزایش قیمت‌ها در استان تهران مشخص شود، در این زمینه استانداری همکاری‌های لازم را خواهد داشت.