قزوین- معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین گفت: در دوره «رویاتو بساز» می‌خواهیم به رویاهای نوجوانان و جوانان و امیدی که در آن‌ها هست دامن زده بزنیم.

به گزارش خبرنگار مهر حمیدرضا ملازینل در مراسم افتتاحیه اولین دوره مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین «آیتم‌سازی تلویزیونی» ویژه بانوان که صبح دوشنبه در سینما بهمن قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از رویاهای حوزه هنری استان قزوین تربیت و آموزش به شیوه‌ای بوده است که خروجی آن به کمک چرخه پیشرفت کشور بیاید.

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین ادامه داد: در این مسیر و در قدم‌های اول تلخی و شیرینی‌های زیادی دیده‌ایم و آنچه امروز داریم با پیگیری‌های مستمر به‌دست‌آمده چراکه در ابتدای کار امکانات اولیه نظیر ملزومات کاربردی و حتی مکان مناسب برای این مسئله را نداشتیم و قدم‌به‌قدم با شکل‌گیری دوره اول مرکز رشد حوزه هنری قزوین «تیمتو بساز» فراهم شد.

وی بیان کرد: دوره «تیمتو بساز» اواخر شهریورماه به اتمام رسید و خدا را شاکریم که این دوره با موفقیت کامل وظیفه خود را به انجام رساند، افرادی که به این دوره وارد شدند هیچ آشنایی با آشنایی با فیلم‌سازی نداشتند ولی در نهایت کارهای تولیدشده توسط این عزیزان بیش از ۱۰ میلیون بار در فضاهای مختلف دیده شد.

ملازینل تبیین کرد: در نگاه ما در کارهایی تربیتی امیدمان به آینده است که محرک ما برای ادامه راه می‌شود.

وی یادآور شد: برای حرکت روبه‌جلو در حوزه هنری سند تحولی سه‌ماهه، ۶ ماهه و سه‌ساله دیده شده است و حوزه هنری در این سند هنر را چرخ‌دنده‌ای برای اعتلا و پیشرفت ایران عزیز می‌داند.

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین توضیح داد: در سند تحولی حوزه در خصوص گذشته عبرت پژوهی می‌کنیم، امروز را با یک نگاه منطقی مورد نقد قرار می‌دهیم و نگاه ما کاملاً رو به آینده است.

این مسئول ادامه داد: اگر دغدغه اول ما در دوره گذشته فیلم‌سازی بود امروز و در دوره «رویاتو بساز» می‌خواهیم به رویاهای نوجوانان و جوانان و امیدی که در آن‌ها هست دامن بزنیم و تشویق کنیم.

ملازینل خاطرنشان کرد: حوزه هنری جایی است که فرم و محتوا به یک اندازه و با هم دیده می‌شود و خوشحالیم که دوره‌هایمان منجر به نتیجه می‌شود و جایی که در نظر داریم که خروجی ما باشد را می‌شناسیم.

وی در خاتمه گفت: دوره «رویاتو بساز» کاری از مرکز رشد بانوان حوزه هنری استان قزوین است که در آن تمرکز بر روی مستندسازی بوده و محور فعالیت‌ها موضوع خانواده و بانوان خواهد بود.