کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر هیئت‌های اندیشه ورز در ادارات تبلیغات شهرستان‌های کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف احمدی پیش از ظهر امروز در نشست راهکارهای مساله‌یابی در مشکلات فرهنگی که با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با تأکیدات ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز یکی از اولویت‌های مجموعه تبلیغات اسلامی توجه به مناطق محروم و حاشیه نشینی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس دستور تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز را در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کرمانشاه با هدف شناسایی، احصا و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌ای صادر شده است که نظر نخبگان و افراد فرهیخته در حل مشکلات بسیار مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: وحدت مذهبی یکی از مهم‌ترین مساله‌هایی است که باید در رسیدگی به محرومین در نظر گرفته شود و در این راستا ۲۷ پایگاه اجتماعی در استان کرمانشاه که هفت پایگاه با موضوع علمای تقریبی فعالیت خواهند کرد.

احمدی بیان کرد: در تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز به استفاده از نخبگان محلی و افراد معتمد مناطق تاکید شده است؛ زیرا مردم و معتمدین شناخت کامل و جامع از مشکلات و آسیب‌های موجود در محلات دارند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های مهرواره همدل و اوج در راستای شناسایی و احصا مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین در استان کرمانشاه برگزار شده است، که ۲ هزار و ۷۶۳ مساله در مهرواره محله همدل مطرح شده که خروجی آن در اختیار هیئت‌های اندیشه ورز قرار خواهد گرفت و اولویت نخست تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه طی سالجاری مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: محوریت طرح‌های مهرواره همدل و اوج امامان محله و روحانیون هستند و حضور روحانیون در کنار فعالیت‌های فرهنگی به این فعالیت‌ها معنویت می بخشد و سبب ماندگاری این اقدامات می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مساجد در زمان صدر اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان محور تمام فعالیت‌های جامعه قرار گرفتند و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز مساجد پر رنگی در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشتند اما اکنون نقش مساجد در فعالیت‌های اجتماعی کم رنگ شده که باید با کمک امامان محله مساجد به قلب تپنده فعالیت‌های محلات تبدیل شوند.