بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی مدیریت پسماند صنعتی را بر عهده محیط زیست دانست و گفت: محیط زیست باید محلی برای دفن زباله‌های صنعتی مشخص کرده و زیرساخت‌ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری ظهر دو شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت زباله‌های صنعتی بر عهده سازمان محیط زیست است لذا این نهاد طبق قوانین و چهار چوب‌های خود باید تصمیم گرفته و نظارت کند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به آسیب زایی زباله‌های صنتعتی، گفت: محیط زیست باید محلی برای دفن زباله‌های صنعتی استان مشخص کرده و زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی افزود: این سازمان موظف است تا جلسه بعدی مدت زمان اجرای این طرح را اعلام کند و در صورت کمبود بودجه نامه‌ای تنظیم کرده تا به رئیس جمهور ارسال شود.

قنبری تصریح کرد: تا پیش از ایجاد زیرساخت‌های مناسب زباله‌های کم خطر با زباله‌های شهری دفن شود و مواد پرخطر به مراکز سایر استان‌ها ارسال گردد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به هزینه بر بودن انتقال پسماندها به سایر استان‌ها برای واحدهای تولیدی، گفت: نامه‌ای تنظیم شده و در آن وام بلاعوض برای این واحدها از سوی سطح ملی درخواست شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به بهبود معیشت زندگی مردم، بیان کرد: نوسان قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی به دلیل افزایش قیمت خوراک و انرژی مصرفی در صنعت پتروشیمی قابل قبول نیست و باید طی مکاتبه‌ای با سطح ملی خواستار ایجاد تفاوت نگاه در تنظیم قوانین و دستورالعمل‌ها نسبت به استان‌هایی مانند خراسان شمالی باشیم.

ورود بخش خصوصی برای ترخیص کالاهای اساسی استان در گمرک جنوب کشور و بهره مندی بخش خصوصی و پیمانکاران خراسان شمالی از ظرفیت برنامه ملی جهش مسکن از دیگر تأکیدات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.