اردبیل- بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با حضور مسئولان محلی و استانی و خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که شامگاه دوشنبه برگزار شد، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی و کمک به توسعه و تقویت فضاهای آموزشی و تربیتی در سطح استان اظهار کرد: به رغم شرایط سخت کرونایی و تورم اقتصادی در جامعه خیرین همچنان مشارکت بالایی را در مدرسه‌سازی دارند و فعالیت‌های خوبی را در این بخش در یک سال اخیر شاهد بودیم.

جواد قرآن‌نویس به نیمه‌تمام ماندن ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی به همت خیرین اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدواریم مراحل تکمیل و بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی به سرعت انجام شده و شاهد بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی باشیم.

وی به ساخت ۳۹۸ مدرسه به همت خیرین در دوره فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اشاره کرد و افزود: این مدارس در قالب یک‌هزار و ۵۸۸ کلاس درس احداث و در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: ۲۲ جشنواره تاکنون برای حمایت و جلب نظر خیرین در استان اردبیل برگزار شده که ۳ جشنواره ویژه خیرین بانو و مابقی جشنواره‌های فراگیر خیرین مدرسه‌ساز بوده که در مجموع بیش از ۱۳۰ خیر در این امر خداپسندانه در سطح استان مشارکت داشته‌اند.

قرآن‌نویس با بیان اینکه در سطح کشور سیاست مجمع خیرین توسعه و تکمیل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام و اقدام برای ساخت هنرستان‌ها با رویکرد تقویت مهارت‌آموزی است، تصریح کرد: ما باید نسل نوجوان و جوان خود را در هنرستان‌ها با مهارت‌ها و توانمندی‌های خاص حرفه‌ای آشنا کنیم تا بعد از فارغ‌التحصیلی در اشتغال و پیدا کردن کار با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همه کشورها ۸۰ درصد ظرفیت توسعه واحدهای آموزشی مربوط به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است و بر مبنای سیاست وزارت آموزش و پرورش ما نیز در توسعه و تجهیز هنرستان‌ها تلاش خواهیم کرد تا با همکاری خیرین بتوانیم بیشترین فرصت و فضای مهارت‌آموزی را برای نسل آینده مهیا کنیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از خیرین قدردانی شد و از کتاب بوی گلبرگ‌های خیس، زندگینامه و کارنامه خیر مدرسه‌ساز اردبیلی حاج جواد قرآن‌نویس نیز رونمایی شد.