وزیر امور خارجه آمریکا با «سامح شکری» همتای مصری خود در واشنگتن دیدار و درباره موضوعات راهبردی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با «سامح شکری» همتای مصری خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

این خبر را وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده و در این بیانیه گفته است: «آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کردند، که اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ است و دو طرف از این فرصت پیش‌آمده برای تعمیق مشارکت قوی بین دو کشور استقبال کردند.»

همچنین گفته شده در این نشست دوجانبه، وزیر خارجه آمریکا از نقش مصر در حمایت از ثبات منطقه‌ای، از جمله ادامه کار برای تنش‌زدایی در نوار غزه و تلاش برای حمایت از مأموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی، قدردانی کرد.

براساس گزارش منتشر شده، دو طرف در این نشست توافق کردند که گفت‌وگوی راهبردی فرصتی برای پیشبرد همکاری‌ها است و هماهنگی نزدیک در مورد این موضوعات در آینده ادامه یابد.

وزیرخارجه آمریکا نیز در حساب توئیتری خود به این دیدار اشاره کرده و گفته است: در افتتاحیه گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و مصر با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار کردم. آمریکا عمیقاً متعهد به تقویت شراکت خود با مصر، همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات منطقه‌ای و ادامه گفت‌وگوهایمان در مورد حقوق بشر است.