بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با برنامه‌های مختلف به دنبال بهبود بازار خرمای استان بوشهر در داخل و خارج از کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات خرما اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه خرما است و سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما در این استان تولید می‌شود.

وی رونق بازار خرمای استان را یک اولویت و ضرورت دانست و اضافه کرد: افزایش سرانه مصرف خرما در بازارهای داخلی و گسترش و تنوع بازارهای صادراتی درجهت رونق اقتصادی بازار خرما در استان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به میزبانی استان بوشهر از صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی از تلاش برای راه یافتن خرما به سبد مصرف این صنایع خبر داد.

وی بیان کرد: عرضه محصول خرما استان بوشهر در نمایشگاه توانمند سازی کسب و کارهای کوچک ، متوسط در منطقه پارس جنوبی عسلویه نیز می‌تواند فرصت خوبی برای به دست آوردن بازار مصرف در بین شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

حسینی فرهنگ سازی و ترویج مصرف خرما در بین اقشار مختلف جامعه را یکی از راهکارهای بهبود بازار خرما دانست و خواستار تلاش رسانه‌ها در مسیر معرفی خرمای استان بوشهر و افزایش مصرف آن شد.

وی از برگزاری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که آذرماه امسال برگزار می‌شود، تلاش خواهد شد تا خرمای استان بیش از پیش معرفی شود.