ایلام-دادستان دهلران گفت: شهرداری دهلران ظرف مدت یک هفته باید نسبت به بهسازی، لایه روبی و جمع آوری نخاله های جنوب شهر دهلران اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز جباری عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از جنوب شهر دهلران اظهار کرد: مشکلات شهری و عدم توجه به جنوب شهر باعث شده بیماری سالک در این منطقه شیوع پیدا کند که عدم توجه مسئولان برای دادستانی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه انباشت زباله، نخاله ساختمانی و فاضلاب شهری سلامت مردم جنوب شهر را به خطر انداخته است، افزود: دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری ظرف مدت یک هفته باید اقدام به پاکسازی و بهسازی مسیرهای فاضلاب و نخاله‌های مناطق جنوب شهر اقدام کنند.

جباری بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری و اداره آب فاضلاب روستایی و آبفای شهری و شبکه بهداشت و نهادهای مشابه دادگستری نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران افزود: بحث سالک تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی است که طبق ماده ۶۸۸ ادارات دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی تعیین اقدامات تهدید کنندگان علیه سلامت بهداشت عمومی، مکلف هستند با طرح شکایت در مراجع قضائی پیگیر مشکلات باشند.