سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد واجد شرایط از طریق تماس تلفنی و پیامک‌ اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد واجد شرایط از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: ضرورت دارد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح کنترل هوشمند در دستگاه‌های اجرایی استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه طرح رصد بیماران در استان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در دستور کار قرار داشت و اجرایی شد، افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط مکلف شدند در ورودی ادارات نسبت به کنترل تمامی مراجعین با استفاده از برنامه ماسک، اقدام کنند و از ورود افرادی که دارای تست مثبت ابتلاء به بیماری بودند جلوگیری شد همچنین در این طرح، استفاده از ماسک توسط مراجعین در هنگام ورود به ادارات و سازمان‌ها برای دریافت خدمات مورد کنترل و رصد قرار می‌گرفت.

۷۰ درصد تزریق دز اول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه امروز در بحث کرونا، تزریق واکسن یک اقدام پدافندی است، تاکید کرد: ما در مجموعه تحت پوشش دانشگاه در حال عبور از مرز ۷۰ درصد تزریق واکسن کرونا در دُز دوم هستیم.

دانایی با اشاره به اینکه ایمنی جمعی و زندگی با خیالی آسوده‌تر، با واکسیناسیون تمام افراد واجد شرایط جامعه اتفاق خواهد افتاد، تاکید کرد: هنوز برخی از افراد در سطح جامعه نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند که نیاز است اقناع سازی در بین مردم همواره در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی افرادی که واکسن کرونا دریافت نکردند، امری پدافندی است که باید مورد توجه باشد، افزود: در آینده در طرح کنترل هوشمند، افرادی که واکسن دریافت نکردند و یا دارای تست مثبت ابتلاء به کرونا هستند، شناسایی و از ارائه خدمات به آنها جلوگیری می‌شود.