قشم - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم از راهیابی ۶ فیلم هنرمند قشمی به یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه انگلستان (Sessions By Lift-Off Global Network) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد بی آزار با اشاره به نام این فیلم ها، شامل «چل»، «قرمز کوچک؛ آبی بزرگ»، «توپ»، «مم دلا»، «پلاستیک» و «جلبیل» عنوان داشت: این فیلم ها به کارگردانی و تهیه کنندگی هنرمند نامی جزیره، اصغر بشارتی، با موضوعات محیط زیستی، معرفی طبیعت و آداب و سنن جامعه محلی قشم ساخته شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که ۶ فیلم مذکور درجشنواره های مختلف ملی و بین المللی دارای عنوان بوده، افزود: فعالیت های حرفه ای در عرصه هنر به ویژه در حوزه عکاسی و فیلم سازی و شرکت در جشنواره های بین المللی، می تواند زمینه ساز معرفی جاذبه های گردشگری جزیره شده و به جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از این هنرمند پرآوازه تقدیر کرد و گفت: محتواسازی، هنری است که اگر با سایر هنرها همچون عکاسی و فیلم سازی تلفیق شود، می تواند جریان های توسعه ای و اقتصادی ایجاد کند.

گفتنی است، اصغر بشارتی کار هنری خود را در زمینه عکاسی از سال ۱۳۸۶ با عکاسی از مناظر بکر طبیعی جزیره قشم آغاز کرده و اکنون تبدیل به یک برند هنری برای کشور و البته سفیری برای معرفی ظرفیت های گردشگری قشم شده است.

وی کار خود را با عکاسی از دنیای زیرآب توسعه داده و به مرور به وادی فیلم های کوتاه محیط زیستی روی آورده که حاصل آن، ساخت ۱۲ فیلم کوتاه است. این هنرمند قشمی کسب یک مدال به عنوان بهترین تصویربردارجهانی در پوچی ایتالیا و کسب ۶ مدال کارگردانی بین المللی در کشورهای بنگلادش، چین و مالزی، هفت جایزه ملی فیلم کوتاه و بیش از ٧٠ جایزه بین المللی و ملی عکاسی در کارنامه هنری خود دارد.