خرم‌آباد- هواشناسی لرستان اعلام کرد: سامانه بارشی نسبتاً سرد از اواسط روز پنج شنبه به همه نقاط استان وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به فعالیت سامانه بارشی نسبتاً سرد در همه نقاط این استان از اواسط روز پنج شنبه اعلام کرد: ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دما، احتمال تگرگ، در ارتفاعات و گردنه‌ها و در مناطق شمالی و شرقی رگبار برف در این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی جمعه شب است و در اثر آن اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب‌های سطحی، آب گرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی هوا و کاهش دید افقی، احتمال آسیب به گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان و… پیش بینی می‌شود.

احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برف روبی، کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به اینکه امکان رخداد ناپایداری‌های این سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای از شدت و مقدار بیشتری برخوردار باشند و به آستانه هشدار نارنجی نزدیک شود، لذا به ارگان‌ها و نهادهای مربوطه توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.