بانه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه از بازگشت ۲۰ قطعه سهره طلایی به زیستگاه های طبیعی این شهرستان خبر داد.

رحمان رحیم پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بانه، ۲۰ سهره طلایی در زیستگاه‌های شهرستان بانه رهاسازی شدند.

وی افزود: در بازدید و بررسی مستمر پرنده فروشی‌های شهر بانه توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت، یک متخلف که به صورت غیرمجاز اقدام به خرید و فروش پرنده‌های وحشی می‌کرد شناسایی شد.

رحیم پور خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها انجام شده از مغازه این متخلف؛ ۳۰ قطعه سهره طلایی و یک قفس فلزی بزرگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از انتقال به اداره محیط زیست و بررسی توسط دامپزشک ۲۰ قطعه از پرنده‌ها با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه در زیستگاه‌های مورد نظر به دامان طبیعت بازگردانده شدند و متأسفانه ۱۰ قطعه از سهره ها به دلیل شرایط بد نگهداری و صدمات وارد قابلیت رها سازی نداشتند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه تصریح کرد: پرونده این متخلف زیست محیطی پس از تکمیل و بازجویی مقدماتی و اخذ جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ ۳۰ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری این شهرستان ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: سهره از راسته گنجشک سانان، دارای حدود ۱۴ سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا به محیط زیست شکلی دلنشین‌تر می‌دهد.