آمل- همایش پیوندهای علمی وفرهنگی ایران و یمن به میزبانی آمل برگزار و ظرفیت های دو کشور دراین بخش بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد برجسته بعدازظهر پنجشنبه در همایش پیوندهای علمی و فرهنگی ایران و یمن در آمل گفت: بقعه ناصر الحق مربوط به سدهٔ ۹ ه‌جری قمری، محل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش بنیانگذار حکومت علویان در شمال ایران است که از او به عنوان نخستین حاکم شیعی سرزمین طبرستان، دیلمان و گیلان نام می‌برند در منطقه پایین بازار آمل واقع شده است.

برجسته افزود: بقعه ناصرالحق در شهرستان آمل طرفداران زیادی در کشورهای مسلمان به ویژه کشور یمن دارد به گونه‌ای که وی را از بزرگان مذهب زیدیه می‌دانند و به واسطه این مناسبات مهم تاریخی و دینی ومذهبی در طول سال محل رفت وآمد گردشگران زیادی از کشور یمن به شهرستان آمل است.

وی ادامه داد، بقعه ناصرالحق محل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش در شهرستان آمل حلقه ارتباط ایران اسلامی و کشور یمن انقلابی است و این مکان می‌تواند پیوندهای فرهنگی، دینی وعلمی دو کشور به خصوص شهرستان آمل را عمیق‌تر وتحکیم ببخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ادامه داد، در چند سال گذشته وبا تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و به درخواست شیعیان کشور یمن برای زیارت بقعه ناصرالحق در شهرستان آمل، شرایط بازسازی ونوسازی آن انجام شده واکنون این مکان محل زیارتی شیعیان کشور یمن ومحل رفت وآمد آنها شده است.

کنفرانس بین المللی بین دانشگاهی آمل وصنعا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی همچنین از آمادگی این واحد دانشگاهی برای برگزاری کنفرانس بین المللی بین دانشگاهی به میزان این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور یمن به خصوص صنعا خبر داد و گفت: این کنفرانس بین المللی با دعوت ازمحققان علمی ودانشگاهی از کشورهای مسلمان انجام خواهد شد.

برجسته، به اهداف مهم برگزاری همایش پیوندهای علمی وفرهنگی ایران و یمن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی را تقویت رابطه علمی وفرهنگی میان آمل وصنعا بیان کرد و افزود: مردم کشور یمن دارای تمدن قدیمی و سرشار ازمیراث گران بهایی هستند و جامعه دانشگاهی که تأثیرگذار در توسعه کشور هستند باید در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور تحکیم وتقویت رابطه با یمنی‌ها بیش از پیش گام بردارند.