گچساران- طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی ۳۸ طرح برق رسانی در گچساران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی طرح‌های برق رسانی گچساران گفت: نیروگاه برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد وامید می‌رود با راه اندازی این طرح‌ها برخی از مشکلات در حوزه برق رسانی در گچساران رفع شود.

سید علی احمد زاده افزود: باید طرح‌های برق رسانی در این استان کلنگ زنی شود و در راستای اجرای این تعداد طرح برق رسانی ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: طرح‌های برق رسانی گچساران در راستای اصلاح، بهینه سازی و کاهش تلفات برق روستایی انجام و طرح‌های جهادی اصلاح، بهینه سازی و کاهش تلفات برق در روستای سر بیشه گچساران در این راستا کلنگ زنی شد.

استاندار افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن بافت جغرافیایی کوهستانی، برای اجرای طرح‌های زیرساختی از جمله برق رسانی، گازرسانی و آب رسانی دارای شرایط خاصی است.

وی تکمیل روشنایی در ۱۶ منطقه شهر دوگنبدان و ۵۱ روستا، اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات را از اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در روستاهای اسلام آباد، سربیشه، جهاد آباد، بید زرد، ناصر آباد و آب ریگون اجرا می‌شود و با بهره برداری از این طرح‌های برق رسانی، مشکل برق ۱۵ هزار مشترک در این شهرستان مرتفع می‌شود.