اردبیل - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر در اغلب جاده‌های استان اردبیل شاهد بارش برف و باران هستیم.

امید نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تردد در جاده اردبیل به آستارا جریان دارد و در حال حاضر ترافیک روان در مسیر اردبیل به آستارا برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: تنها یکی از لاین‌های این جاده در محدوده فرودگاه به دلیل انجام عملیات راهداری مسدود است.

نسیمی ادامه داد: در مسیر اردبیل به آستارا محدوده فرودگاه اردبیل در حال ارتقا سامانه توزین حرکت هستیم که بر این اساس یکی از لاین‌های بزرگراه به‌علت انجام این عملیات مسدود بوده شده است.

وی با استناد به آخرین اطلاعات از سامانه‌های نظارت تصویری و راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها بیان کرد: در اکثر مناطق مرکزی و جنوب استان شامل اردبیل – آستارا، اردبیل – سرعین، نیر – سراب و خلخال – اسالم شاهد بارش برف هستیم.

نسیمی ادامه داد: در جاده‌های اردبیل – مشگین شهر و گرمی و بیله سوار بارش باران مشهود است و در محورهای پارس آباد – قره آغاج و بیله سوار و پارس آباد بارشی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: هیچ گونه مسدودی در محورهای مواصلاتی استان وجود ندارد و وضعیت تردد در محورها روان می‌باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بر رعایت دقت و سرعت مطمئنه در محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به برودت هوا در طی ساعات آینده شاهد لغزاندی جاده‌های شهری و کاهش دید در جاده‌های مه آلود و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر خواهیم بود.

نسیمی بیان کرد: در برخی محورها که با هماهنگی پلیس راه از تردد بدون زنجیر چرخ مانع است و خواهش می‌کنیم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت نیاز زنجیر چرخ و آب و غذا و سوخت کافی خودرو را در نظر بگیرند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه عوامل راهداری و پلیس راه در محدوده انجام عملیات حضور دارند، افزود: تردد روان از لاین دیگر منطقه مذکور در حال انجام بوده و از نظر ترافیکی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

نسیمی خاطرنشان کرد: قبلاً اطلاعیه‌های لازم در خصوص انجام عملیات ارتقای توزین حرکت در محور اردبیل - آستارا صادر شده و این مسیر با به‌کارگیری تابلوهای هشدار، سرعت‌گیر و پرچم‌های راهنمایی ایمن‌سازی شده است.

وی ادامه داد: از شب گذشته بارش برف در جاده‌های خلخال آغاز شده است و به همشهریان توصیه می‌شود با اجتناب از سفرهای غیرضروری تردد خود را به اوایل هفته آینده که شاهد هوایی نسبتاً پایدار خواهیم بود موکول کنند.