کرمانشاه- رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره بها در کرمانشاه رعایت شده است.

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اتحادیه مشاورین املاک در کرمانشاه دارای سه هزار عضو بوده که از این تعداد عضو ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر مشاور املاک فعال هستند.

وی افزود: قبل از صدور پروانه کسب ابتدا دوره‌های آموزشی برای متقاضیان برگزار و سپس گواهینامه تخصصی توسط اداره ثبت و اسناد برای دفاتر مشاور ملاک صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه تصریح کرد: کلاس‌های تخصصی متقاضیان راه‌اندازی دفاتر مشاور املاک در ابتدا به صورت حضوری انجام می‌گرفت که به دلیل شیوع کرونا و حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مرادی بیان کرد: تعداد دفاتر مشاور املاک بدون مجوز فعالیت در کرمانشاه محدود بوده و هم چنین کرمانشاه در موضوع عقد قراردادهای الکترونیکی از سال ۹۸ عملکرد مطلوبی داشته و مردم در صورت مراجعه به مشاورین املاک از قراردادهای الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از سایت‌های اینترنتی در موضوع قیمت گذاری املاک، گفت: هم اکنون اکثر قراردادها به صورت توافقی بین مالک و خریدار عقد می‌شود و در بحث اجاره و تعیین قیمت املاک مشاورین املاک حق دخالت نداشته و مالکین تعیین کننده قیمت هستند که همین موضوع در مقاطعی سبب ایجاد تشنج در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه تنها شهری است که توانست نخستین اقدام را در موضوع قیمت گذاری اجاره بها مسکن انجام دهد و قیمت اجاره بها تنها ۲۰ درصد افزایش داشته و با توجه به گستردگی شهر کرمانشاه بازرسی اتاق اصناف موظف بوده بر فعالیت دفاتر مشاور املاک نظارت کند.