اصفهان- وزیر نیرو در جمع کشاورزان اصفهان گفت: اولین قول من به مردم مهمترین عزم این دولت یعنی فعال کردن پروژه‌های تعطیل این کشور است تا مردم از مواهب آن استفاده کنند.

به خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان امروز جمعه ۲۱ آبان ماه در دیدار با کشاورزان اصفهان در مهدیه وجاره روستای براآن شمالی، اظهار داشت: دولتی که امروز خدمتگزار شما است دولتی مردمی و برخاسته از توده‌های مردم است و من محرابیان کوچک همه شما از شما و برای شما خدمت خواهم کرد.

وی ادامه داد: آمده‌ایم دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را که در طول سال‌ها از بی عدالتی رنج بردند، حل کنیم و شما باید به ما اعتماد کنید زیرا می‌ایستیم و مشکلات شما را حل می‌کنیم.

وزیر نیرو ابراز داشت: کشور ما برخاسته از مسیر شهدا و خاری بر چشم دشمنان این مرز و بوم است واجازه نمی‌دهیم دشمنان از مشکلات ما برای کلاه خود پشمی بچینند. من به عنوان عضوی از مردم هر گونه تفرقه افکنی را محکوم کرده و اعلام می‌کنم تجمع ما برای پیشرفت ایران است، تجمع ما برای رشد اسلام و انقلاب است و مهمترین شعار انقلاب ایجاد عدالت بوده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: در این روزها دیدیم دشمنان اسلام با ویژه آمریکا خونخوار و انگیس این پیر پلید از مشکلات ما خوشحالی کردند اما امروز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس صحبت‌هایم را آغاز می‌کنم و با این شروع انقلابی عرض می‌کنم که دست بوس شما کشاورزان هستم که دسترنج شما بی منت در اختیار مردم کشور قرار می‌دهید.

وی ادامه داد: دولت در زمانی کار خود را شروع کرده است که در این مدت ارثی که به ما رسیده سدهای خالی است و از سوی دیگر سو مدیریت زیاد و پروژه‌های تعطیلی که در گوشه گوشه کشور شاهد هستیم.

محرابیان خاطرنشان کرد: در همین حوضه زاینده رود پروژه‌های متعددی داشتیم که اگر در زمان خود انجام می‌شد امروز شاهد این رنج در این خطه نبودیم و اولین قول من، مهمترین عزم این دولت یعنی فعال کردن پروژه‌های تعطیل این کشور است تا مردم از مواهب آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در همین دو ماه گذشته پروژه‌هایی که تعطیل بود یکی پس از دیگری براه افتاد و با همکاری نمایندگان و استاندار انقلابی اصفهان برای این استان تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر نیرو خطاب به کشاورزان معترض در این جمع اطمینان داد: برای احقاق حق شما ایستادم و تمام تلاشم را بکار خواهم گرفت؛ رئیس جمهور در جلسه دیروز از من در جمع نمایندگان اصفهان خواست این سفر انجام شود و مسائل استان را به دقت بررسی کنیم و برای حل مشکلات ایستادیم‌.

محرابیان با بیان اینکه ما سالی را پشت سر می‌گذاریم که در ۵۲ سال گذشته بالاترین خشکسالی را در ایران ثبت کردیم‌، ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این بود که پاییز خشکسالی و آبان ماه بسیار خشکی داشته باشیم اما برغم پیش‌بینی هواشناسی متوسط بارش‌های اخیر در ایران خوب بوده است و امروز هم ادامه بارش‌ها خوب بوده و امید است با تداوم بارش‌ها و ایجاد پروژه‌ها بتوانیم آب را به شما کشاورزان برسانیم تا مزارع را آبیاری کنید.

وی با اشاره به حاکم شدن خشکسالی در ۵۰ سال گذشته و همچنین افزایش مصارف آب، تصریح کرد: ما باید خودمان را با وضعیت آب و با رعایت عدالت، سازگار کنیم، برای حل مشکبات ایستادم و اجرا می‌کنیم ولی با این میزان آب کم باید خانواده خود و خانواده‌های اطرافیان را مدیریت کنیم و با این میزان آب، تولید را اضافه کنیم اما نیاز است که مصرف آب اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به همراه هیأت همراه در بدو ورود به شهرستان بن رود با حضور در گلستان شهدای ورزنه با شهدای والامقام این شهرستان تجدید میثاق کرد.

وی پس از بازدید هوایی از شرق اصفهان و تالاب بین المللی گاوخونی در مهدیه وجاره روستای براآن شمالی از توابع شهر ورزنه با کشاورزان دیدار و گفتگو کرد.

اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و همچنین احیای تالاب بین المللی گاوخونی از عمده خواسته‌های مردم و کشاورزان شرق اصفهان از وزیر نیرو است.

در پی بروز مشکلات تأمین آب در حوضه زاینده‌رود و نیز پیگیری پروژه‌های در دست اجرای تأمین برق و آب‌رسانی امروز جمعه بیست و یکم آبان ماه به این اصفهان سفر کرده است‌.

در سال جاری حوضه آبریز زاینده‌رود در پی کاهش شدید نزولات جوی و روان‌آبها با چالش‌های زیادی در حوزه تأمین و توزیع آب روبرو بوده که وزیر نیرو در این سفر یک روزه از نزدیک آخرین وضعیت تأمین منابع آبی این حوضه را بررسی خواهد کرد.
گفتنی است ذخیره سد زاینده رود هم اکنون ۱۷۳ میلیون مترمکعب است و تنها ۱۱ درصد از ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعبی این سد مخزنی آب دارد.