شهرکرد- امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کتاب در جامعه ما جایگاه خود را ندارد، گفت: کتاب‌خوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه قرآن بهشت و جهنم را برای اصحابش یادآوری می‌کند، اظهار کرد: دستیابی بهشت با کار نیک و دوری از گناه امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه حرص قیامت بزرگ است، عنوان کرد: در قیامت کسی متوجه دیگری نیست و هر فرد گرفتار عمل و پرونده خودش است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت درس گرفتن و استخراج سبک زندگی از قرآن، تصریح کرد: خداترسی با خداشناسی تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه قسمت زیادی از خدا شناسی با تفکر تحقق پیدا می‌کند، ادامه داد: قرآن در آیات متعدد مردم را به تفکر دعوت می‌کند که این نشان دهنده اهمیت این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه فرد خداشناس از اعمال خود می‌ترسد، گفت: با بالا رفتن تقوا در جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت مطالعه، اظهار کرد: کتاب در جامعه ما جایگاه خود را ندارد و انس به کتاب ضعیف است.

حجت الاسلام نکونام کتاب را راهی مناسب برای هدایت بشر دانست و تصریح کرد: قرآن در رأس کتاب‌ها قرار دارد اما در میان افراد جامعه مهجور است.

وی با بیان اینکه مشوق‌ها برای مطالعه در جامعه ضعیف است، عنوان کرد: کتاب سازنده، جهت دهنده، مطمئن و هدایتگر در جامعه کم نیست و باید آنها به افراد معرفی شوند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حضرت معصومه (س) برکات ایمانی، علمی و فقهی بسیاری را برای جامعه دارد و یک الگو بسیار ارزشمند برای دختران است.

حجت الاسلام نکونام به مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم در تلاش است تا جلوی گرانی‌ها را بگیرد و مسئله تورم و مشکلات معیشتی را حل کند.

وی با بیان اینکه دست‌هایی در بدنه اجرایی و برخی شرکت‌ها به دلیل منافع خود کار شکنی می‌کنند و مانع حل این مهم می‌شوند، گفت: مردم با صبوری به دولت کمک می‌کنند تا این معضل بزرگ حل شود.

امام جمعه شهرکرد مشکلات اقتصادی موجود جامعه را میراث مسئولان گذشته عنوان کرد و افزود: حل این مسئله سخت اما شدنی است که دولتمردان باید با تمام تلاش این مسئله مهم را که بر زندگی مردم اثر گذاشته حل کنند.