بیرجند-امام جمعه موقت بیرجند با گلایه از بی توجهی به فرهنگ کتابخوانی گفت: چنانچه می‌خواهیم در این عالم، امت واحده شکل بگیرد و دل‌ها با هم پیوند بخورد تنها راهش داشتن سجایای اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه در ادبیات قرآن و دین مساله معنویت و اخلاق یکی از موضوعات اساسی است، گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب معنویت به معنای برجسته کردن ارزش‌های معنوی از جمله صبر، گشاده رویی تواضع، ایثار، توکل و ایمان در جامعه است.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه با گسترش اخلاق، جامعه به بهشت تبدیل شده و مشکلات مادی نیز آسان می‌شود، بیان‌کرد: نمونه‌های بی بدلی از اخلاق را در دفاع مقدس دیدیم که چگونه رزمندگان در سنگرها با صفا و محبت با یکدیگر تعامل داشتند.

نوفرستی با اشاره به اینکه توفیق در جبهه مقاومت با تمسک به اخلاق افرادی چون سردار سلیمانی محقق می‌شود، ادامه‌داد: اگر می‌خواهیم در این عالم، امت واحده شکل بگیرد و دل‌ها با هم پیوند بخورد تنها راهش داشتن سجایای اخلاقی است.

وی افزود: هنر انسان‌های مؤمن و منتظر حضرت مهدی (عج) داشتن اخلاق و صبر و بردباری است تا تبدیل به الگو برای دیگران شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با گلایه از کم‌توجهی به موضوع کتاب و کتابخوانی بیان‌کرد: این در حالی است که کتاب مادر تمدن‌ها و عصاره آن‌ها است و ما نیز در کشورمان روز ۲۴ آبان را به مناسب بزرگداشت علامه طباطبایی روز کتابخوانی نامگذاری کرده‌ایم.

نوفرستی با بیان اینکه انس با کتاب زمینه آراستن شخصیت است، ادامه داد: در کلام اهل بیت (ع) نیز آمده است که مداد و قلم از خون شهید افضل‌تر است چرا که شهدا با قلم‌ها ها پرورش می‌یابند.