گناوه- باران شدید همراه با طوفان و رعد و برق و تگرگ صبح جمعه در گناوه باعث آبگرفتگی معابر و خیابان ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی شدید صبح جمعه در گناوه همراه با وزش باد و تگرگ و رعد و برق رخ داد که باعث آب گرفتگی معابر و خیابان‌های شهر برای ساعاتی شد.

آب گرفتگی در معابر و خیابان‌های شهر، رفت و آمد وسایل نقلیه و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

شدت بارندگی در شهر گناوه به حدی بود که کانال‌های دفع آب‌های سطحی امکان تخلیه و هدایت آب به سمت دریا را نداشت و برخی از خودروها در خیابان‌ها و کوچه‌ها به دلیل آب‌گرفتگی گرفتار شدند.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی میزان بارندگی سه ساعت در ایستگاه گناوه ۶۰.۲ میلیمتر ثبت شده است.

این بارندگی باعث قطع برق در برخی از نقاط شهر گناوه و اختلال در آنتن دهی و اینترنت در شبکه‌های ارتباطی برای ساعاتی شد.

طوفان شدید همراه با بارندگی با رعد و برق معمولاً در آبان ماه در شمال استان بوشهر رخ می‌دهد که به آن باد «لهیمر» یا لیمر می‌گویند که بسیار شدید و باعث حوادث دریایی خطرناک می‌شود.

این طوفان و بارندگی شدید و تندری امروز نیز نقاط شمالی استان را در نوردید و شهرستان‌های شمال استان روز بارانی همراه با طوفان را در صبح روز جمعه سپری کرد.

باران در گناوه خسارت به همراه نداشت

فرماندار گناوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران در این شهرستان صبح روز جمعه همراه با رعدوبرق، تگرگ و وزش باد بوده است.

غلامرضا مهرجو افزود: باران باعث آب گرفتگی خیابان‌ها شد اما خسارتی به بار نیاورد.

وی گفت: باران در این شهرستان از ساعت ۱۱ صبح جمعه قطع شده و آب‌های جمع شده در خیابان‌ها و معابر نیز فروکش کرده است.

وی با اشاره به حضور مسافران در گناوه نیز گفت: با پیش بینی‌های و تمهیدات صورت گرفته، برای مسافران مشکل خاصی به وجود نیامده است.

بر اساس هواشناسی استان از فردا تا اواسط روز یکشنبه به سبب وزش بادهای شمال غربی، دریا بویژه در سواحل مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج خواهد شد.

هواشناسی استان بوشهر برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی گردوخاک، در برخی از نقاط غالباً مناطق شمالی و مرکزی رگبار باران و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.