بیرجند- استاندار خراسان جنوبی به فرمانداران گفت: تا هفته آینده همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی که پوشش واکسیناسیون آنها زیر ۸۰ درصد است باید به بالای ۸۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی بعد از قرمز شدن برخی شهرها توانستیم کنترل نسبتاً خوبی با تلاش‌های گروه‌های مداخله‌گر در امر بهداشت داشته باشیم ولی وضعیت همچنان شکننده است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در زمینه بازگشایی مدارس طبق آنچه ستاد ملی کرونا به ما ابلاغ کرده مدارس متوسط دوم از پانزدهم آبان با تأکید بر دستورالعمل‌ها بازگشایی شده و متوسط اول نیز از ابتدای آذر بازگشایی می‌شود ولی درباره مدارس ابتدایی استعلام خواهیم کرد.

ملانوری ادامه‌داد: موضوع دستورالعمل بازگشایی مدارس یک نکته است و دقت در اجرای این دستورالعمل و پروتکل‌ها بحث دیگری است که به طور جدی باید فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و تشویق به استفاده از واکسن باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به فصل برداشت برخی از محصولات کشاورزی استان که به طور جمعی انجام می‌شود و همچنین آغاز روزهای سرد سال بهتر است برای مقابله با شیوع کرونا محتواهای جدید و به روز را تولید و به جامعه ارائه دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: به فرمانداران شهرهای خراسان‌جنوبی به ویژه سه شهر بیرجند، طبس و قاین که در وضعیت قرمز هستند تأکید می‌کنم که تا هفته آینده باید با برنامه‌ریزی دقیق و جدی و استفاده از همه توان متخصصان و متولیان امر شهرهایشان از وضعیت قرمز خارج شود.

ملانوری گفت: تحقق این دو دستورالعمل کار سخت و پیچیده‌ای نیست چرا که اگر در هر هزار نفر بیش از چهار مبتلا و بستری داشته باشیم وضعیت شهر قرمز می‌شود که می‌توان این میزان را با یک برنامه‌ریزی کاهش دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که وقتی شهری قرمز می‌شود هم آثار روانی در جامعه دارد و هم بر بسیاری از برنامه‌ها تأثیر دارد.