شبستر- فرماندار شبستر گفت: استیفای حقوق دستگاه‌های دولتی نباید منجر به ایجاد وقفه در روند تولید و اشتغال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدالهی صبح امروز یک شنبه در جریان بازدید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از برخی واحدهای تولیدی اظهار داشت: با استفاده از تمام بضاعت برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارآفرینی جهت تولید و تثبیت اشتغال استفاده شود.

فرماندار شبستر از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواست تا با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی، از بخش تولید و خدمات حمایت کنند.

وی گفت: علاوه بر استیفای حقوق دستگاه‌های دولتی، باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا در روند فعالیت واحدهای تولیدی و اشتغال خللی وارد نشود.

عبدالهی داشتن تولید رقابت پذیر و باکیفیت، بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را از جمله محورهای اصلی تولید و اشتغال ذکر کرد و گفت: روح حاکم بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از مزیت‌های نسبی منطقه برای خلق فرصت‌های جدید اقتصادی، ابداع کردن به جای مصرف کننده مطلق بودن، درون زا و برون گرا بودن است.

رئیس گروه کاری بازار کار (اشتغال) با بیان اینکه توزیع اعتبارات در شهرستان و مناطق بر اساس شاخص‌های توسعه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: در تخصیص بودجه‌ها تلاش می‌شود در مناطقی که امور به صورت مشارکت اجتماعی انجام می‌گیرد بیشتر اختصاص یابد.

فرماندار شبستر در بازدید از تعاونی اعتبار کارکنان آموزش و پرورش تسوج ضمن تقدیر از هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی گفت: امیدواریم با تلاش تیم مدیران تعاونی شاهد موفقیت روز افزون تعاونی‌ها باشیم.

وی تجلیل از تعاونگران را حرکتی نمادین برای قدردانی از کار آنها در عرصه اقتصادی و اشتغال عنوان و بیان کرد: تعاونگران و کارآفرینان، نعمت‌های اصلی کشور هستند.

حسین عبدالهی با اشاره به انتخاب شبستر به عنوان شهر تعاون گفت: تعاون شهر شهری است که اجزای آن با مفهوم تعاون آشنا بوده و عمده سیستم‌های آن در قالب تعاونی اقدام نموده و با تعامل این سیستم مفهوم شهر تعاون محقق می‌گردد.

فرماندار شبستر کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در قالب بخش تعاونی را یادآور شد و اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی و جذب ایده‌ها در راستای توسعه کسب و کارهای جدید از جمله اهداف تعیین شبستر به عنوان شهر تعاون است که امیدواریم با شناسایی مزیت‌های تعاون شهر و انعکاس آن جهت جذب سرمایه گذاران جدید در شهرستان افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه شهرستان از طریق تجمیع سرمایه‌های خرد افراد شهرستان را شاهد باشیم.

در پایان فرماندار شبستر از خدمات مدیران تعاونی اعتبار کارکنان آموزش و پرورش تسوج با اهدا لوح تجلیل کرد.