بیرجند-مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی برای کمک به بیماران نیازمند صعب‌العلاج و تأمین داروهای آنان با کمک هلال احمر و خیرین برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح یکشنبه جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته بسیج نهضت خدمت مؤمنانه را با همکاری گروه‌های جهادی سطح خراسان جنوبی ادامه‌می دهیم، اظهار کرد: با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی که در روستاها و مناطق محروم استان وجود دارد، اردوهای جهادی پزشکی را خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم با کمیته امداد و کمک مجموعه هلال‌احمر امسال در بحث تامین داروها، نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این اردوهای پزشکی برنامه‌ریزی شده، بیان‌کرد: توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها نیز اجرایی می‌شود.

هنری با اشاره به اینکه در جلسه کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی برای کمک به بیماران نیازمند صعب‌العلاج و تأمین داروهای آنان با کمک هلال احمر و خیرین برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: کمک به کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود.

وی گفت: در راستای رسیدن به اهدافمان از ظرفیت نهادهایی چون بنیاد برکت، کمیته امداد استان و … به ویژه در زمینه توزیع اقلام خوراکی و بسته‌های معیشتی استفاده خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات دیگر در کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی مطرح شد، بحث تامین وام و تسهیلات قرض‌الحسنه بود، اظهار کرد: تصمیم گیری شد جلسه‌ای با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و مجموعه بانک‌های استان برگزار شود و در این زمینه مصوباتی داشته باشیم.

هنری افزود: در این رایزنی تلاش می‌کنیم بخشی از تسهیلاتی که به‌صورت قرض‌الحسنه امکان واگذاری به کمیته حمایتی برای ارائه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر در بحث کرونا برای تامین معیشت باشد، مصوب شود.

وی یادآور شد: پشتیبانی از گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی از محورهای جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته بسیج خواهیم داشت.