زنجان-مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: طی سال جاری آبگیری طرح‌های تغذیه مصنوعی با حجم ۱۰.۷ میلیون متر مکعب در زنجان انجام شده است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر از تهیه و نصب ۲ هزار و ۶۹۹ دستگاه هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی استان زنجان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: طی سالجاری نصب دستگاه هوشمند در استان شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آبگیری طرح‌های تغذیه مصنوعی به منظور تقویت سفره‌های آب زیر زمینی در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: طی سالجاری آبگیری طرح‌های تغذیه مصنوعی با حجم ۱۰.۷ میلیون متر مکعب در زنجان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: یکی از راهکارهای تقویت سفره آب‌های زیرزمینی تغذیه مصنوعی است و این اقدام از سال ۹۱ در سطح استان آغاز شده و هر سال با قوت بسیار خوبی انجام می‌شود.

افشاری تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات برای استفاده مناسب از منابع آبی کنتور دار کردن چاه‌های آب و هوشمندسازی آن است که باید به این مهم بیشتر توجه شود.

وی از بحرانی بودن پنج دشت استان زنجان خبر داد و گفت: این استان هفت دشت دارد و امیدواریم با افزایش بارش‌ها شاهد سالی پر آب در استان باشیم.