سنندج- مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری به صورت حضوری و مجازی در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخدومی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عضویت در کتابخانه های عمومی استان کردستان از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه جاری رایگان است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی مراحل عضویت خود را انجام دهند.

مخدومی افزود: در مجموع بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح ۵۲ کتابخانه عمومی استان در طول هفته کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، افتتاح کتابخانه عمومی روستای «دزلی» شهرستان سروآباد، افتتاح کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای «میرده» شهرستان سقز، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، نشست‌های نمایشنامه خوانی، کتابخانه گردی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، برنامه‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب نویسندگان بومی، قصه گویی برای کودکان، نشست‌های مطالعاتی و برپایی نمایشگاه کتاب برای بازنمایی منابع کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان کردستان است.

مخدومی اعلام کرد: در طول این هفته همچنین جرایم دیرکرد برای کتاب‌های امانی اعضا بخشیده می‌شود و اعضایی که منابع امانی خود را در این مدت به کتابخانه‌ها عودت دهند مشمول بخشش جرایم دیرکرد مربوط به دوران کرونا و قبل از آن خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از تاریخ ۲۲ آبان تا ۲۲ آذر در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: این پویش به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود و مردم نیک اندیش کردستان می‌توانند کتاب‌های مازاد و بدون استفاده خویش را برای استفاده دیگران به کتابخانه ها هدیه کنند.