سمنان-معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۹۰۰ میلیون ریال به خانه‌های خسارت دیده کالپوش پرداخت می‌شود، گفت: ۳۰۰ میلیون ریال از این بین کمک بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جودی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره مسائل و مشکلات مسکن‌های آسیب دیده کالپوش در پی رانش زمین دو سال و نیم گذشته، به میزبانی بنیاد مسکن سمنان، با بیان اینکه خانه‌های درگیر رانش و خسارت دیده در روستاهای منطقه، ۹۰۰ میلیون ریال خسارت دریافت می‌کنند، تاکید کرد: ۳۰۰ میلیون ریال از این بین کمک بلاعوض و ۶۰۰ میلیون ریال دیگر به صورت تسهیلات به این واحدهای مسکونی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس مصوبه دولت به افرادی که در حال بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از رانش زمین در کالپوش هستند، پرداخت می‌شود، افزود: با هدف کمک به مردم و تا زمان ابلاغ اعتبارات یا پرداخت تسهیلات، بنیاد مسکن وام بلاعوض را پرداخت می‌کند تا روند تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت سرعت بگیرد.

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه در آستانه فصل سرد در کالپوش می‌بایست عملیات ساختمانی را تسریع کرد، بیان داشت: ۱۰۶ خانه در زمان حاضر در کالپوش میامی در دست ساخت قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم روند ساخت و تکمیل این خانه‌ها را با توجه به سردسیر بودن منطقه، تسریع کنیم.

جودی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به مردم کالپوش پنج درصد سود خواهد داشت، تاکید کرد: وزارت نیرو موظف است به سرعت مشکل تأمین انشعاب آب و فاضلاب منطقه کالپوش را رفع کند تا مردم پس از ساخت خانه‌هایشان بلافاصله در آن مستقر شوند